USB poorten zijn kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

King1

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2006
Hoi allemaal,

Al mijn USB poorten zijn kapot. Ik ga niet uitleggen hoe, en waarom, maar ze zijn gewoon kapot. Ik heb een Acer Aspire 6930 Laptop, en ik wil hem openmaken en de oude poorten vervangen voor nieuwe. Weet iemand waar ik die nieuwe poorten kan kopen ? En weet ook iemand toevallig hoe ik de boel open kan maken ?

Bij voorbaat dank :d

Hoi,

Denk dat het niet gaat lukken wat je wil gezien deze heel fijn op het moederbord zijn gesoldeerd.

Het zit toch gewoon met een stekkertje aan het moederbord aangesloten ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, de poorten zitten op het moederbord gesoldeerd.

Dat is zwaar *****. Dat betekend dus dat ik nooit meer een muis kan gebruiken als ik geen nieuwe laptop koop ?

en hoe weet je zeker dat het geen driver probleem ofzo is als ik vragen mag?

Omdat ik mijn pc al 3x opnieuw geinstalleerd heb.

Verder deden ze het destijds pas, als ik de usb poorten 'heen en weer duwde', en nu zijn de poorten helemaal naar binnen geduwd ofzo. Ik heb ze geprobeerd met een mesje terug te trekken en mijn muis erin gestopt, maar nu doen ze het helemaal niet meer. Dit is natuurlijk niet bij alle poorten tegelijk gebeurd, maar één voor één.

Ik hoop dat je wat van mijn wartaal begrijpt, want ik kan het niet goed uitleggen :p

ok,dan zal je wel kortsluiting gemaakt hebben op het usb gedeelte

deze laptop heeft toch een express card slot ? daar kan je een usb insteekkaart voor kopen

dan heb je zeker weer 2 poorten waar je als het nodig zou moeten zijn nog weer een usb hub aan kan hangen...

Laatst bewerkt:
Inderdaad ja. Bij specificaties wordt er over een "ExpressCard™/54 slot " gesproken. Welk product moet ik dan van jou website kopen dan ?

In ieder geval wil ik je hartelijk voor je antwoord bedanken, want hier had ik nog helemaal niet aan gedacht, en ik dacht dat mijn situatie hopeloos was :p

bij die kaarten staat ""ExpressCard 34" en bij die van jouw 54...
ik ga uitzoeken wat het verschil is want straks werkt t niet helemaal en dan is het zonde van je geld

ik kom hier nog op terug.... ff zoeken

Verschil is de breedte van de kaart, connector is hetzelfde
alleen is de 54 breder aan de andere kant.

350px-PCCard-ExpressCard_ZP.svg.png

Je kunt een 34 wel in een 54 slot steken alleen zit hij dan iets lossig (lijkt me niet handig aangezien je de usb poorten ook al naar binnen hebt gedrukt ;))

Mogelijk dat je bij de 34 een framepje bijgeleverd krijgt waarmee je hem goed in een 54 slot kan steken, maar dat ligt aan de levering

gevonden:het is de dikte in milimeters....
The 34 mm slot accepts only 34 mm cards. The 54 mm slot accepts both 34 mm and 54 mm cards.

dus je kan elke 34 card in jouw 54 slot steken

ze zijn allemaal 2poorts, 600mb en usb 3.0 dus het maakt niet uit welke je neemt,persoonlijk zou ik gewoon voor een goedkope gaan die voorradig is...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan