USB poorten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericvanbelgie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 apr 2002
Mijn PC bezit 2 USB poorten vooraan en 2 achteraan, ik heb in de winkel een PCI kaart laten bij plaatsen met 2 extra USB's.

Enkel de 4 USB poorten achteraan computer werken.

Mijn PC is redelijk nieuw en verzegeld door verkoper met plakker en vooralleer ik de kast open doe wens ik te weten of het moeglijk is om via mijn instellingen op de computer te weten of die 2 USB poorten vooraan al of niet verbonden zijn ?

Als ik een toestel aansluit vooraan zoals printer of webcam dan werkt het niet, ook de PC herkend niets dus vermoelijk zijn ze niet aangeloten dus vraag HOE KAN IK DIT WETEN ( of blijft enkel de optie over kast open en kijken ?

Laatst bewerkt:
ja

Bij aankoop PC in warenhuis werd door de technische dienst kaart bijgeplaats en opnieuw zegel aangebracht voor 1 jaar garantie.

Oke duidelijk.:)
Kijk eens in apparaatbeheer of daar vraagstekens staan.
(usb-controller)

ok

Er zijn geen vraagtekens bij de USB poorten wel bij ander, PS ik heb een andere geluidskaart daarom is de sound on board niet actief en punt 2 SM weet ik niet wat dit is.
ZIE screenshot

Vraag hoe kan ik in mijn BIOS gaan van de computer (XP)

Bijlagen

• schermbeeld.jpg
    schermbeeld.jpg
    50,6 KB · Weergaven: 29
Je Bios kan je in komen door (meestal) de DEL toets in te drukken bij het eerste(zwarte) scherm tijdens het opstarten van de pc.
Staat ook vaak aangegeven in dat scherm, hoe je in het Bios kan komen.

Die Sm-buscontroller is de systeem buscontroller.
Heb je soms een Intel chipset en de drivers nog niet geinstalleert?
Die driver kan je vinden op je moederbord cd-rom.

Heb je al bij Windows update gekeken er schijnt een update voor usb te zijn.(usb 2.0)

IK heb de moederbord CD rom niet meer, dus hoe los ik dit op voor die SM buscontroller waar moet ik juist gaan downloaden, ik bezit een intel chipset en heb reeds gisteren de grafische kaart geupdate dat kon wel 82845G/GL maar die buscontroller hoe moet dat ?

ja

Ik zal mijn kast maar open doen, staat er op het moederbord welke het is en zo zie ik ook met die USB ?

IK bericht erover na een uur of 2

Ehh het mag wel niet maar crash jij bent mij ook aan het helpen met usb probleem. Ik kan mij herinneren dat ook ik bij overige apparaten een vraagteken heb. Ik zal dit vanavond even controleren. Volgens mij was het iets met PCI en bij mij doen de voorste usb apparaten het ook niet.

Sorry Eric dat ik zo in jouw topic begin te antwoorden maar jouw probleem lijkt op die van mij zoals ik het nu kan beoordelen. (door vraagteken in apparaatbeheer)

@ plotter.
Kijk jij ook eens ff naar je moederbord drivers.

ok

Alvast bedankt voor dit programma, ziehier een screenshot van de gegevens moederbord, is alles er mee ok ? en welke heb ik nu om bijkomende drivers te vinden voor die SM buscontroller maar het probleem met die 2 USB's vooraan graakt niet opgelost, wat zouw het zijn ?

Bijlagen

• moederbord.jpg
    moederbord.jpg
    70,2 KB · Weergaven: 35
extra

Ik reeds een update gevonden voor mijn chipset maar die buscontroller hoe krijg ik dat in orde en evntueel de USB's ?

bedankt

Bedankt voor die bijkomende informatie, maar met de USB graak ik er niet aan uit, het zit dus zo dat de USB's achteraan 2x usb 2 zijn en dat de PCI USB een USB 2x 1.1 versie zijn, weet niet als dat van belang is maar bon ze werken.
En de voorste blijven dus een vraagteken, nu wat die SM vraagteken betreft, ZIE de klasieke foto in attachment voor installatie, waar moet ik die driver vinden ? PS in de update van mijn chipset die ik reeds gedaan heb zit die driver niet voor dit, waar dan wel ?

Bijlagen

• sreensm.jpg
    sreensm.jpg
    50,3 KB · Weergaven: 24
nee

Heb deze gedownload en geinst, PC herstart maar alles blijft hetzelfde, ik begrijp maar niet dat de voorste USB niets geven , zonder gele uitroepteken enz ,en de SM controller blijft wel in het geel..........

Hmm, ik vind het een vreemd probleem.:confused:

Ik neem aan dat de front USb apart met een kabeltje op het moederbord wordt aangesloten.
Helaas denk ik dat de enige oplossing is te kijken of ie idd aangesloten is.
Ik zou geen mogelijkheden meer hebben.
Hoe kan het dat je geen moederbord cd-rom meer hebt?
Ik denk namelijk dat als de front USB wel aangesloten zit je daar toch de driver vanaf moet installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan