usb-printer en Experiabox

Status
Niet open voor verdere reacties.

KlaasB

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2000
Berichten
532
Hallo,

Graag wil ik een printer aan de Experiabox aansluiten op de USB-poort, maar als ik dat doe, valt mijn verbinding weg en kan ik absoluut niet meer internetten.
Ook krijg ik geen verbinding meer met de Experiabox.

Op de USB-poort van de pc doet de printer het goed.

Wie herkent dit probleem??

Alvast bedankt voor uw antwoord.
 
Waar komt de printopdracht vandaan en welke weg moet die printopdracht gaan om via die USB-poort de printer te bereiken? Die "routing" schijnt bij de Experiabox nogal beperkt te zijn. Lees het verhaal in dit forum even tot onderaan toe. Hopelijk heb je hier iets aan?
 
Ik heb een abbo'tje van Planet die onder de vlag van KPN vaart,

ook met een experiabox.
Mijn printer, die ik ook zakelijk gebruik, heeft het altijd goed gedaan onder xp.
Deze is ook angesloten op de USB-poort van de experiabox.
Na aanschaf van 2 nieuwe pc's met vista was de pret over.
Ik heb KPN en Planet beide de vraag gesteld of er een oplossing voor was.
Na 3 keer dezelfde vraag aan KPN kwamen zij met het volgende:

Uw huidige probleem met uw printer betreft evenwel geen probleem met uw InternetPlusBellen aansluiting. De helpdesk van InternetPlusBellen kan u hier geen ondersteuning bij bieden.

In dit verband willen wij u wel wijzen op ServiceThuis; dit is er voor alle ADSL en InternetPlusBellen klanten van KPN. Met de dienst ServiceThuis bieden wij u direct een professionele expert aan huis binnen 24 uur, ook 's avonds en op zaterdag. Onze ServiceThuis experts helpen u deskundig met al uw problemen en vragen over de PC en randapparatuur.

Een abonnement op ServiceThuis omvat het volgende:

- Een Jaarlijkse PC Fittest: Elk jaar komt onze expert bij u thuis voor een gratis beveiligingscheck van uw PC en internetverbinding. Bovendien krijgt u vrijblijvend advies over zaken als uw thuisnetwerk, draadloos internetten en nuttige back-up mogelijkheden.

- Gratis eerste servicebezoek ter waarde van ? 60,- : Het eerste bezoek van onze expert van maximaal één uur kost u helemaal niets. En dat elk jaar opnieuw!

- Hulp bij álle problemen met uw PC, randapparatuur, software of thuisnetwerk. U betaalt geen voorrijkosten. No cure, no pay: als het probleem niet wordt opgelost, dan betaalt u ook niets.

Kijkt u voor meer informatie op onze site via onderstaande link:
- http://www.kpn.com/kpn/show/id=1757099

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.




Planet benaderde het van een andere kant:

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.







De problemen die u bij ons heeft gemeld zijn te complex om er met een e-mail afdoende op te kunnen reageren. De e-mail servicelijn heeft geen mogelijkheid om de door u gestelde vragen per email te beantwoorden voor uw specifieke situatie.
Wij adviseren u om telefonisch met onze Servicelijn contact op te nemen. Een van onze medewerkers kan de aangegeven problemen dan samen met u oplossen. Het telefoonnummer is 0900 - 1905 ( € 0,10 per minuut ). De Servicelijn is dagelijks van 08.00 tot 22.00 uur geopend.



Met andere woorden:
als ik mijn probleem opgelost wil hebben kost het me hoe dan ook geld.......:thumb:
Goed geregeld van KPN.
 
Mij is het op de volgende manier gelukt!

Ik heb de printer aan de gang gekregen met XP.
Er zijn twee problemen.

1- Bij het aansluiten van de printer op de experia-box de printer niet gevonden wordt. Ik laat in een Youtube filmpje (http://youtu.be/3eeKYeuwc_g) zien hoe je dat moet doen door NIET op de knoppen "update status" te drukken.


2- Experia -box gebruikt een UNIX print-que gebruikt. Die moet je eerst installeren. Ook via Youtube:http://youtu.be/LLP5yloEytY

Succes!
 
Welkom ArjanWiskerke,

Je reageert op een topic uit 2006, het is niet toegestaan om hierop te reageren die zo oud zijn. Om die reden gaat er dan ook een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan