usb-printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leo414

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2000
Ik heb een nieuwe lexmark all in one printer gekocht met usb maar de installatie-cd zegt dat hij de printer niet kan vinden en moest ik maar contolleren op kabelbreuk en/of het goed vast zat en weigert dus verdere installatie. Na het usb-kabeltje verbonden te hebben kreeg ik wederom hetzelfde verhaal. Ook de op de lexmark site gedownloade drivers gaven bij installeren aan dat hij de printer gewoon niet 'ziet'. Iedereen beweert dat apparaten installeren via usb een fluitje van een cent is, zo niet bij mij. Hiervoor had ik een hp printer met printerkabel en dat gaf nooit een probleem. In de bios staat de usb aan en verder werk ik met een P4 en win xp home. Weet iemand HOE ik kan zorgen dat de comp. de printer WEL 'ziet' en dus verder kan gaan met de installatie? bvd, Leo

Staat de printer aangesloten op een USB 2.0 aansluiting ?
En is die dan wel geinstaleerd ?

Kijk dat even na als je wilt

Check ook bij apparaatbeheer of je geen uitroeptekens ziet bij de USB gedeeltes.

Installeer eerst de drivers. Sluit daarna pas de printer aan.

Groetjes,
Bennie

De printer staat wel aan als je de computer opstart?

reactie

Bedankt allen voor de snelle reactie en ik probeer nu erop te reageren. Ik heb op alle usb aansluitingen (5) het geprobeert (2 ervan worden gebruikt voor de muis en speakers). Wel staat er een uitroepteken in het 'apparatenbeheer' bij een eerder aangesloten externe usb-hub maar waarvan hij steeds er bij het opstarten steeds wordt gemeld dat er ' een usb-hub is gevonden en of ik die wil installen en vervolgens de drivers niet kan vinden'!!?? die ik niet heb maar dit kan toch geen invloed hebben op het niet kunnen installen van de printer? Verder staan er geen uitroeptekens achter usb-verwijzigen. Tot Bennie, die eerste van de twee installatie-cd's geeft juist aan dat hij de printer NIET kan vinden en dus daarom niet met de installatie kan doorgaan en dat ik maar moet controlleren of de printerkabel goed is aangesloten, wat vreemd is omdat het apparaat niet op de printerkabel wordt aangesloten omdat het via usb werken moet. Bij het opstarten gaat wel het aan/uit lampje van de printer aan. Bij een poging met een andere comp. met win 98 se de printer te installen gaf dezelde mededeling dat er 'geen printer was gevonden' en dus de installatie geen doorgang kon vinden!!

Nooit een printer installeren met een USB-hub ertussen, gaat vaak fout. Nu alles verwijderen, software opnieuw installeren, printer direct aansluiten op compu, testen, dan pas aansluiten op hub.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan