USB probleem in VMWare

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcp

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Ik heb een tijdje geleden mijn OS opnieuw geinstalleerd.
Ik heb dus ook Vmware 5.5.4 opnieuw geinstalleerd, maar als ik nu een willekeurige virtuele machine opstart krijg ik de melding:

"USB controller initialization failed. A supported host USB driver was not found. if you have installed USB traffic monitoring software on the host system, please remove it.

Virtual USB controller has been disconnected."

Ik heb helemaal geen USB monitoring software op mijn pc geinstalleerd dus ik zou het niet weten wat ik moet doen.

ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen.

mvg,

Marc

Uit de handleiding van VmWare 5.5.3:
Notes on USB Support in Version 5
We have tested a variety of USB devices with this release. In general, if the guest operating system has appropriate drivers, you should be able to use PDAs, printers, storage (disk) devices, scanners, MP3 players, digital cameras and memory card readers.
Modems and certain streaming data devices, such as speakers and Web cams, do not work properly.

Lijkt er dus op dat je in je guest operating system (=het operating system dat je draait in een VMWare virtuele machine) correcte ondersteuning voor USB moet hebben.

Ook uit de handleiding (alhoewel ietwat vaag, en ik denk dat hier OHCI compatible bedoeld is ipv. UHCI), welke USB controler wordt geëmuleerd (zie boven waarom dat van belang is):
USB ports
• Two-port USB 1.1 UHCI controller

• Supports most devices including USB printers, scanners, PDAs, hard disk drives, memory card readers and digital cameras, as well as streaming devices such as webcams, speakers, and microphones.

Hopelijk kom je er zo mee uit.

Tijs.

Maar voor dat ik een OS op wil starten in VMware krijg ik de melding al,
Maar ik heb het probleem opgelost door VMware op een andere computer te installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan