[USB] probleem - Microsoft Wireless Optical Desktop 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.

Almighty

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2005
Ey mensen,

Ik heb enkele dagen geleden een Microsoft Wireless Optical Desktop 1000 (muis en toetsenbord) aangeschaft. Ik heb alle instructies in de handleiding gevolgd en de meegeleverde IntelliPoint software geinstalleerd. Na het herstarten van mn pc, probeerde ik mijn muis en toetsenbord uit, maar deden het niet. Toen ik ging kijken bij de instellingen van de muis, stond er bij geinstalleerde hardware mijn standaard muis die aangesloten is op een PS/2-ingang (die voor de muis). En het zelfde was zo bij de instellingen van het toetsenbord.

In de handleiding van de door mijn aangeschafte goederen staat wel een alternatieve verbindingsmethode: de USB-stekker van de ontvanger in een PS/2-plug steken en het in de groene PS/2-ingang steken. Dit heb ik gedaan, en na het herstarten van mn pc, deed de muis het wel! Ik denk dat het toetsenbord het niet omdat het de PS/2-muisingang betrof waarin ik de gedeelde ontvanger (muis en toetsenbord) had gestoken.

Wat me ook wel op viel, was dat er in de handleiding staat dat je pc USB-apparaten automatisch detecteert. Mijn pc doet dat dus al een jaar niet meer ofzo. Ik heb geen enkele melding gehad van mijn pc dat er een nieuw USB-apparaat was aangesloten. In de BIOS kan ik ook geen enkele instelling linken aan het niet-functioneren van de automatische detectie van USB. Op het internet las ik namelijk dat het niet-automatisch-detecteren van de USB, lag aan een verkeerde instelling in de BIOS.

Met de 2 toetsenborden aangesloten en 2 muizen aangesloten kwam ik in de BIOS om dus te zoeken naar iets over automatische detectie van USB. Ik kon de pijltjestoetsen van mn wireless toetsenbord nu wel gebruiken, maar na het verlaten van de BIOS, deed hij t niej mir :'( .
Ik heb de Probleemoplossers van Windows XP en Microsoft (online) gevolgd, maar hier is helemaal niets uit voort gekomen. Ook heb ik Google al helemaal afgezocht, maar dit leverde ook niets op 8)7

Ik hoop dat iemand weet wat ik nog kan proberen of in welke richting ik moet zoeken

Het zou weinig met windows te maken moeten hebben, maar in de bios zou ergens (waar is afhankelijk van je bios) 'usb keyboard support' of 'usb legacy support' moeten staan, zet die in ieder geval op 'enabled'.
Als je dan toch in de bios bent, zoek dan direct of je iets kan vinden over 'PnP OS' zorg dat die ook op 'enabled' staat.

Staan er verder geen vraag/uitroeptekens in je apparaatbeheer??

Dat is dus het probleem... Ik kan nix, en dan ook egt nix, vinden in de BIOS over USB. Moet ik een nieuwere versie van mn BIOS downloaden? Mijn huidige versie is: W7061VMS v.1.2 072804 (dat zie ik bij opstarten van mn pc met Quick Boot disabled). En ik zie in mn apparaatbeheer verder ook geen uitroepteken of iets dergelijks:(

Laatst bewerkt:
benieuwd

Ben heel benieuwd of je uiteindelijk een oplossing hebt weten te vinden. Ik heb exact hetzelfde probleem, inmiddels ook bij dit forum gemeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan