USB probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jodocus

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2003
Omdat ik problemen had mijn mijn "CH flight yoke" (ik ben een flightsimulator fan) had ik de betreffende software verwijderd en wilde ik de USB stekker uit de computer trekken. Helaas heb ik mij vergist en trok ik de USB stekker van mij "HP all-in one" eruit. Uiteraard heb ik e.e.a. hersteld en alsnog de goede stekker eruit gehaald.

Het grote probleem is nu dat na het opnieuw opstarten alle USB apparaten het niet meer doen. Als ik de stekkers er opnieuw insteek hoor je ook niet meer de bekende "pling-plong" geluiden. Bij "apparaatbeheer" staat steeds dat de USB-hub e.d. correct werken, alleen hij doet het niet.

Wie kan mij helpen

Misschien toch een gedeeld bestandje te veel verwijderd, probeer de hp sofware eens opnieuw te installeren volgens de aangeraden procedure.

Wat ook wel eens helpt is je usbpoorten verwijderen uit je apparaatbeheer en de de computer opnieuw opstarten, dan vindt 'ie je poorten opnieuw.

Maestro12; ik heb geen bestanden verwijderd, alleen maar stekkers eruit getrokken.

Sarvo; als ik bij apparaatbeheer kijk onder usb-controllers kijk zie ik de volgende zaken vermeld staan;
- Intel....USB universele host-controller-2442
- Intel....USB universele host-controller-2444
- NEC PCI naar USB open host controller (2x)
- NEC PCI to USB Enchanced Host Controller B1
- USB hoofdhub (5x)

De vraag is; wat en op welke wijze moet ik hieruit verwijderen, ik ben n.l. als de dood dat ik de hele boel de soep in draai.
Apparaatbeheer geeft overigens aan dat alle bovengenoemde apparaten goed werken.

Ik ben benieuwd naar jullie antwoord.

groetjes.

Geplaatst door Jodocus
Omdat ik problemen had mijn mijn "CH flight yoke" (ik ben een flightsimulator fan) had ik de betreffende software verwijderd en wilde ik de USB stekker uit de computer trekken.............

Welke software heb je hier dan verwijderd?

Opstarten zonder de apparaten afsluiten en opstarten met de apparaten aangesloten. Heb je dit al wel geprobeerd?

Meastro12; ik heb de software van de "CH flightyoke" verwijderd. Op zich is dit helemaal geen probleem want de flightyoke doet het prima binnen "MS Flightsimulator" zonder deze extra software. Het probleem is echter dat mijn USB apparaten (dus ook de HP all-in one) blijkbaar geen contact meer kunnen maken met de computer, er is gewoon geen verbinding. Dit is gebeurd nadat ik de stekkers eruit getrokken had en opnieuw heb opgstart. Vervolgens heb ik de stekkers opnieuw ingeplugd maar USB reageert hier niet meer op.

Harmen_666; Hetgeen jij voorsteld heb ik ook al geprobeerd, heeft helaas geen resultaat gehad.

Ik hoop iemand nu iets te binnen schiet.

En dat bedoel ik juist te zeggen, misschien er tijdens de deïnstallatie van DIE software toch een .dll of .vxd teveel verwijderd, het lijkt mij geen kwaad te kunnen om eens te proberen om de HP software ook eens te verwijderen en opnieuw te installeren toch?

Meastro12; dit heb ik vanochtend reeds gedaan (HP software) echter zonder resultaat. Overigens stelt die "CH software" niet zoveel voor, deze heb ik ook maar opnieuw geinstalleerd en verwijderd, dit ging allemaal zonder problemen. Het hielp mij overigens niet van mijn probleem af.

In het BIOS heb ik nog even naar het USB gedeelte gekeken, maar deze staat op "enabled" zodat dat niet het probleem kan zijn.

Ik weet dus niet of je er al gekeken hebt, maar dit is de algemene usb -all-in-one faq van HP

Misschien nog even handig om te weten over welke all-in-one het gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan