USB, programma's kan ik niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

aquabluee

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2005
Hallo,
Ik heb een ipod, dat ik ook gebruik als een usb-stick. Ik heb er laatst programma's op gekopieerd, maar ik kan ze niet meer verwijderen. Als ik de map wil verwijderen krijg ik dit:
kan de map '...' niet verwijderen. De map is niet leeg.

Ik wil best CMD gebruiken, maar dat gaat niet omdat dit een verwisselbare schijf is.

Wat moet ik doen?

Alvast bedankt.

Download en installeer het programma unlocker.
Probeer het te verwijderen, gaat niet, unlocker wordt actief, als hij een geblokkeerd process heeft gevonden, vrijgeven en verwijder hem dan.
Als hij geen blokkerend process heeft gevonden, verwijderen selecteren, op OK ofzo klikken, hij zegt dat het in de prullenbak staat, is in werklijkheid al helemaal verwijderd ;)

Er is nog wel een oplossing maar die is redelijk drastisch. Dat is hem backuppen, formateren en de firmware en alles er weer opzetten. Unlocker werkt namelijk niet tegen alle processen.

Firmware wis je niet met formateren, alleen de data gaat er daarmee vanaf, dus die hoeft er niet op.

Oh jawel. Als je hem rechtermuisknop (als verwisselbare hadreschijf) formatteren doet. Gaat alles er af. Dus ook de frimware. Overigens ben ik niet zekr of dat ook voor Ipod geld. Maar bij alle andere die ik gehad heb (en dat zijn er een hoop) moest de firmware er weer op gezet worden

Formateren is de bestanden die opgeslagen staan op een medium verwijderen. Als ik me usb-stick formateer hoef ik er geen firmware op te zetten hoor, zelfde geldt voor me mp3-speler, de externe hd van me zusje (is een internet hd met een behuizing om hem extern te maken).
Maar als de firmware eraf gaat doe je wat verkeerd of anders denk ik... low-level format mssn?
USB Stick is niet als bestand opgeslagen op je usb-stick, ik denk dat jij firware verwart met de standaard meegeleverde tooltjes op USB-Sticks (Firm = Firma, Ware = software, ik denk dat jij het zo ziet). Dat zijn gewoon programma's, niet de firmware.

Laatst bewerkt:
Ja, voor een deel klopt het. Een usb stick heeft geen firmware. Echter een mp3-speler speelt niet uit zich zelf dingen uit. Daar moet software voor zijn. Ik neem aan dat je de mp3-speler ook nog gebruikt om muziek af te spelen. (een uitzondering zijn creative producten). De frimware staan er dus op. Als je gaat formateren. Delete je alles wat er op staat dus ook de firmware.
maar dat was de verklaring. ik zat even verkeerd te lzen. Ik heb mijn Zen Visoin M ff verwart met de Ipod. Ik ging er vanuit dat hij naast zijn muziek er dingen op had staan. Vandaar

Laatst bewerkt:
Ja, voor een deel klopt het. Een usb stick heeft geen firmware. Echter een mp3-speler speelt niet uit zich zelf dingen uit. Daar moet software voor zijn. Ik neem aan dat je de mp3-speler ook nog gebruikt om muziek af te spelen. (een uitzondering zijn creative producten). De frimware staan er dus op. Als je gaat formateren. Delete je alles wat er op staat dus ook de firmware.
maar dat was de verklaring. ik zat even verkeerd te lzen. Ik heb mijn Zen Visoin M ff verwart met de Ipod. Ik ging er vanuit dat hij naast zijn muziek er dingen op had staan. Vandaar

Firmware van mijn MP3-speler gaat er dan niet af hoor, ik moet hem alleen eens in de zovele tijd opnieuw instaleren omdat die niet meer aangaat, naja, dat is ook een kweste van een .exe bestandje aanklikt en even wachten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan