USB Readyboost probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

amier97

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Hallo.

Ik draai Win7 Ultimate en ik gebruik een USB Stick van 8 GB voor ReadyBoost.
Nou heb ik sinds ik de usb stick gebruik, bij het booten dit probleem: IMG00199-20110804-1334.jpg
Zoals je ziet blijft hij vastzitten bij: "Auto-detecting USB Mass Storage Devices
Device #01 : "
Zodra ik het Usb stickje eruit haal, gaat hij wel gewoon verder..

Wie weet de oplossing hierop? Ik wil Readyboost gewoon blijven gebruiken maar
dan zonder problemen..

Groetjes, amir!

Stel in de BIOS dat hij niet boot vanaf USB. Bij jou is dat de "Delete" toets.

Dit staat er bij het Boot gedeelte: IMG00215-20110827-1847.jpg
Hoort dit zo te zijn?

@pity123,

Hij boot niet vanaf USB want dan krijg je een hele andere melding.

@amier97,
Dat staat gewoon goed zo maar helaas hebben sommige systemen moeite met opstarten ( laden van drivers ) wanneer er sticks zijn ingeplugd.
Wat je kan doen is:

- andere poort proberen
- andere stick nemen
- stick helemaal verwijderen uit apparaatbeheer en opnieuw laten herkennen !!

@Terrarabo

Ik ben naar het apparaatbeheer gegaan, en er staat nu een geel uitroeptekentje bij:
Intel(R) N10/ICH7 Family USB Universal Host Controller - 27CA
En als ik hem wilt updaten staat er dat het al het nieuwste is..

Download hier www.devicedoctor.com het gratis DeviceDoctor en laat hem scannen op drivers !

Windows vind niet de nieuwste drivers.

Installeer de drivers die DD vind voor USB !!

@Terrarabo: Kijk nog eens goed naar de schermafdruk van de startposting: Het gaat er toch echt om dat de pc probeert het apparaat te herkennen bij opstarten (dus in de BIOS fase)...

Een BIOS-update zou mogelijk kunnen helpen. Andere optie is even de gegevens die je evt. op de memory-stick hebt staan te parkeren (op je harddisk bijv.) en alle partities daarna van de memory-stick afhalen. Dan weer gaan testen of er bij opstarten problemen ontstaan als de stick erin zit. Zijn er dan geen problemen, dan moet de memory-stick anders worden gepartitioneerd als tot nu toe.

Verder zou het handig zijn dat je vermeld welk merk + type moederbord je precies hebt.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan