USB Repeater

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcovg

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2006
Hallo

Ik heb een USB repeater waarmee je usb met 5 meter kan verlengen, op deze kabel wil ik een USB hub plaatsen, op deze hub wil ik de volgende kabels aansluiten

- USB converter met een PS2 ingang voor muis en toetsenbord.
- XP Media zender

Ik doe dit om mijn computer in een andere ruimte te plaatsen en dmv een monitor kabel en 1 usb kabel de computer te verbinden

Echter als ik de USB repeater aansluit dan ziet XP mijn USB hub niet, als ik alleen mijn XP media center zender aansluit op de repeater dan heb ik geen probleem

Weet iemand of mijn bovenstaand idee kan werken

heb je die kabel aangesloten op een actieve USB poort? (dus een poort die rechtstreeks uit het moederbord stroom krijgt)

... je trekt waarschijnlijk gewoon teveel stroom
Die kabel heeft natuurlijk een behoorlijke weerstand, zet daar ook nog eens een (passieve?)HUB op, die vervolgens meerdere apparaten moet voeden... dat komt niet goed. Een standaard actieve USB poort levert ongeveer 0.5 ampere, genoeg voor een optische muis of een memory stick, als ze niet teveel stroom trekken misschien allebei, maar dan houdt het op. Ga je daar ook nog eens een lange kabel tussen zetten, holt dat amperage omlaag vanwege de weerstand van de kabel.

Heeft die HUB een eigen stroomvoorziening? Met een gevoedde HUB zou je dit probleem niet moeten hebben

Laatst bewerkt:
hmmm.... vreemd hoor. Dat kan het probleem dan niet zijn. Heb je het ook op andere USB poorten geprobeerd? (Microsoft heeft soms ondoorgrondelijke logica, dus je weet maar nooit....)

op de hub zit een 5 v ingang maar heb deze nog niet aangesloten, zal deze eens proberen

jah.... als je hem niet aangesloten hebt........ :rolleyes:

ik heb de 5v apdater aangesloten maar nog steeds het probleem als ik de usb hub aansluit op de usb repeater

weet iemand nog iets

als ik mijn nieuwe USB hub aansluit (met voeding) op mijn usb repeater kabel (5 meter) dan krijg ik de melding onbekende usb apparaat

maar hij wordt dus wel gevonden.... dat is al wat...

kan je hem niet handmatig installeren?

misschien dome vraag maar hoe stel ik de hub handmatig in, want ik kan geen drivers vinden op het internet het is plug en play

ik was op google naar usb 2.0 extender/repeater aan het zoeken. en kwam ik hier terecht.

waarom niet gewoon aansluiten met een kvm extender.
dan kan een computer tot 150 meter op een andere plek staan.

dan heb je!!
beeld - muis, en toetsenbord.

geluid zou via aparte kabel moeten. (als dit nodig is).
usb repeater heb je al (5 meter) en kan gewoon op een hub.
dit moet verder geen probleem zijn. dachtik.;)

Goed dat je via google hier terecht komt maar let dan ook op de datum van het topic en of het nog actueel is ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan