Usb router 624 laat internet verdwijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

verygoodman

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 aug 2001
Hoi
ik heb een topcom router ubr 624 en een alcatel speed touch modem(zo'n raar groen geval) en daarbij twee PC,s met windows ME daarop ,ik krijg mijn router gecofigureerd ,maar als ik op internet ga begint hij snel en na een paar minuten is hij zo traag dat ik niet meer kan surfen,ik moet dan in het configuratie van mijn router deze rebooten en dat hij het weer ,maar naar een paar minuten hetzelfde ,hij valt weer weg

als ik mijn tweede computer aanluit valt mijn modem zelfs uit

wat doe ik fout ?

Waar krijgt jou router de voeding van, als deze ook via de speedtouch usb loopt,dan zal daar het probleem zitten.

Een usb poort kan max. 500mA leveren, probeer eens een actieve router ( router met eigen adapter )

groetjes speedtouch

aan mijn router wordt gevoed door een adapter ,dus daar zit het probleem niet ,alvast bedankt

Ik weet niet of dit ook bij ME kan maar kijk even.

Apparaatbeheer > USB controllers > USB hoofdhub > eigenschappen.

Als het goed is komt nu een tabblad, staat hier ook energiebeheer bij !! zo ja kijk eens of hier een vinkje staat bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen"

De optie heeft XP, van ME weet ik het niet.

groetjes speedtouch

vreemd genoeg doet hij het ,na een update van firmware van de router blokkeerde alles ,nu lijkt het netwerk gesloten alleen kan ik de admin niet meer bereiken omdat de firmware niet volledig is geupgrade,kan ik hier iets aan doen

Upgrade not completed ,dit krijg ik nu op de router te zien

Kan je onderling pingen, heb je de ip adressen van beide gecontroleerd.

Dus beide pc zien elkaar, maar het netwerk blokkeerd.

Heb je al geprobeerd om het netwerk opnieuw op te bouwen.

al verscheidende keren ,maar mijn oude probleem is er weer ;mijn internet verloopt

Hoe gaat het met de IE verbinding als je de router verwijder, probeer het met beide pc appart.

Hmms hoe bedoel je ,ik heb ondertussen 1 pc met win 98 gemaakt

als ik hem gewoon aansluit is er geen enkel probleem

Wat ik bedoel is om de router eigenlijk te testen, als je de router niet plaatst en de IE is en blijft goed dan moeten we het probleem in de router zoeken en niet in ME.

Zit op de router een optie om hem te resetten naar de standaard instellingen, of probeer de update nogmaals.

Als geen van beide lukt, ben ik bang dat je een nieuwe moet aanschaffen.

groetjes speedtouch

ik kan daar dus niet meer geraken ,daarvoor kon ik resetten,tot die firmware blokkeerd,ik kan de router wel via een knop resetten maar dan kom ik nog niet in de admin

daar zijn dus de tweede problemen begonnen ,toen ik die firmware wou upgraden ,sloeg hij halverwege af ,met het gevolg dat ik dus de admin niet meer bereiken kan

ik heb alles gedownload van deze site en gebruikt doch zonder enig resultaat

Heb je de hotline al gebeld, via die site.

Misschien kunnen ze een andere update of herstel naar je mailen.

groetjes speedtouch

ja dat heb ik gedaan ,maar voor die firmware heb ik een mail gestuurd ,misschien maandag antwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan