USB scanner is onbekend apparaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ingridvs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mei 2003
Hallo,

Wie kan me helpen? Ik heb een Canoscan D1250U2 scanner, die altijd goed heeft gefunctioneerd op een laptop met Windows XP Home.

Nu wil ik deze scanner aansluiten op mijn PC, maar Plug en Play herkent hem niet. Ik krijg de melding: Onbekend apparaat.

Dit heb ik al gedaan:
- Alle Windows updates geinstalleerd
- Nieuwste drivers geinstalleerd voor de BIOS, de USB port.
- Heb de nieuwste drivers gedownload van de Canon site, maar de hardware wizard herkent de drivers niet. Hij zoekt waarschijnlijk naar een USB apparaat.

Het vreemde is dat wanneer ik de scanner nu op de laptop wil aansluiten, ik daar dezelfde melding krijg, terwijl hij daar altijd goed op heb gedraaid.

Ik weet het even niet meer. Wie kan me helpen!!!!

Alvast bedankt,
Ingrid

Als je een melding krijgt onbekend apparaat gevonden , dan moet windows gaan zoeken naar geschikte stuurprogamma's.

Wanneer windows geen geschikte stuurprogamma's kan vinden vraagt hij om een floppy of cd van de scanner.

Dit is de volgorde welke je hoor te krijgen , is dit ook zo bij jou.

Ga het anders eens opnieuw proberen , start de wizard voor nieuwe hard ware en laat hem de boel eens scannen .

Succes speedtouch

Hallo Speedtouch,

Bedankt voor de tip, maar dat was juist het probleem! Als ik de CD Rom erin deed, kon de wizard de stuurprogramma's niet vinden. Hij liet gewoon niet het type zien, terwijl ik naar de juiste folder ging.

Maar inmiddels is het probleem opgelost. Ik heb Scan Manager 5.2 verwijderd van de PC en nu loopt hij als een zonnetje!

Tot bedankt!

Om usb apparaten te installeren, en zeker canon, moet je EERST de stuurprogramma's installeren en dan pas het apparaat aansluiten (of zodra erom gevraagt wordt). Dit staat in bijna alle handleidingen en geldt voor 90% van de usb apparaten.

Hallo,

Bedankt voor je reactie, maar noch in de handleiding, noch in de CD Rom, noch in het commentaar van de Canon helpdesk werd gezegd dat ik eerst de stuurprogramma's moest installeren.

Alles en iedereen zei dat ik de USB kabel moest aansluiten, waarnaar de Hardware wizard vanzelf de stuurprogramma's zou installeren.

Na verwijderen van Scan Manager is het inderdaad zo gegaan.

Maar toch bedankt!

Ingrid

Hmz, hier staat toch duidelijk in het boekje van de canonscan 5000, dat dit zo moet, heel vreemd.

Ondertussen heb ik hetzelfde voor, met enig verschil: Ik heb geen eerdere scansoftware geïnstalleerd.
Wanneer ik hem handmatig wil toevoegen kan ik wel de juiste lokatie van het *.inf bestand kiezen, maar wanneer ik het juiste selecteer kan ik in het volgende venster het juiste aparaat (de scanner dus) niet selecteren, sterker nog: er staat gewoon niets.
Ik heb de drivers van de CD-Rom al geprobeerd én de laatste gedownload van www.canon.be en niets lukt.
Iemand die me hieruit kan helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan