USB scanner werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

basvdK

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 mei 2002
Berichten
1.847
Hoi,

Sinds gisteren ben ik de (nog niet zo trotse) bezitter van een Canoscan 1250u2F. Zodra ik thuis was, snel alles aangesloten en geinstalleerd. Werkte niet... Toch maar de handleiding er bij. :) Bleek dat er onderaan een vergrendel knop zit, die alvorens de installatie begint omgezet moet worden. Werkte nog niet. Apparaat verwijdert, opnieuw geinstalleerd; nog niet. Nu al verschillende dingen geprobeert, (stroom er af en weer op, usb er uit en in, nieuwste drivers) Niets helpt. Ik heb er toch al 2 (!) negatieven mee kunnen scannen, maar daarna weer onderstaande foutmelding vlak na het berichtje: lamp wordt nu aangepast, wacht even en houd de documentkap gesloten:

FOUTMELDING:
Kan niet scannen om de volgende redenen:
- Het orineel is mogelijk niet juist geplaatst
- Het beschermblad van de filmadaper is mogelijk geplaatst
- De lamp is mogelijk niet opgewarmd


Het scannerstuurprogramma wordt gesloten.


Ik weet zeker dat alles wat in de foutmelding staat OK is...

Iemand een suggestie?
 
Ik hoop dat er niets is geforceerd..

Welke Windowsversie gebruik je? (edit, al gevonden, XP pro)
 
Ik kan op de site van www.canon.nl niets over dit probleem vinden. Ook Google helpt me niet op weg.

Een scannerlamp heeft ruim tijd nodig om op te warmen, bij mij zo'n 30 seconden bij de eerste scan.

Check ook of het loopwerk nog soepel loopt, gewoon een scan starten met de klep open. Zie je het vanzelf.
 
Bedankt voor de moeite Tivorv. Loopwerk is nog goed, alles loopt vrij soepeltjes. Het rare is, gisteren probeerde ik weer te scannen, scant hij 2 negatieven achter elkaar. Ik begon al hoop te krijgen... Daarna, weer dezelfde foutmelding :( Ik denk dat ik er mee terug ga....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan