USB schijf totaal onzichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

88jhnl

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2015
Er is op mijn comp een externe schijf aangesloten die tot voor kort prima was,echter nu is de schijf helemaal van mijn comp verdwenen, dus totaal onzichtbaar,ook in schijfbeheer is helemaal niets te zien of te vinden.Wanneer ik de schijf op een ander comp aansluit werkt hij weer perfect. Ik gebruik Windows7 Home Premium.Is er een kenner die aan een leek in klip en klare taal uit kan leggen hoe en of dit is op te lossen??:confused:
Waarvoor bij voorbaat mijn hartelijke dank

Dat is vreemd, dan is voor jou misschien het makkelijkst systeemherstel uit te voeren en ga enkele dagen terug. Haal wel even je USB's eruit.

Je moet voortaan die USB veilig verwijderen. Rechtermuisknop en dan dat doen (veilig verwijderen) . Kennelijk heb je hem er zo uitgetrokken.

Heb je onlangs nog updates ge - installeerd.

Laatst bewerkt:
Onzichtbare schijf

Beste manamana
En weer treffen we elkaar.uiteraard heb ik diverse keren systeemherstel uitgevoerd maar zonder resultaat,ook geprobeerd met de herstelschijf het een en ander aan te passen ook geen resultaat,
De externe schijf is wel een keer verwijderd maar ook dit is via de reguliere weg gedaan.
Wat ik vreemd vind is dat de schijf ook in apparaatbeheer niet te zien is.Wat ik ook probeer niets helpt.Ook heb ik een 7 poorts Trust hub geprobeerd evenals de USB op de computer zelf.
Zoals ik al vermeldde werkt de schijf op een laptop of ander comp prima.Een ander verhaal is dat wanneer ik een usb stick (Nummer 1(M))IMG_0355.jpgop de externe schijf zet (deze heeft ook 3 usb aansluitingen) deze gewoon te zien is

Probeer eens een kijkje te nemen met usbdeview.
Vaak wordt er zoveel apparaten aangesloten dat windows op een gegeven moment niet meer herkent of verkeerd interpreteert wat er is aangesloten.
Verwijder daarin alles wat er niet meer op aangesloten is/wordt.
Reboot daarna je pc/laptop

Kun je eens bij apparaatbeheer kijken?
Deze computer (rechtermuisknop) -> Eigenschappen -> links in het rijte staat (Apparaatbeheer)
Zie je hier wat geks tussen staan als je de hdd hebt aangesloten?

Door het opschonen van een grote hoeveelheid aan verwijzingen in het register in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices met verwijzingen naar usbschijven kan de usbwerking hersteld worden.

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@ECHO OFF
regedit /e c:\1.reg "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices"
type c:\1.reg >>%UserProfile%\desktop\usblist.log
del c:\1.reg
start notepad %UserProfile%\desktop\usblist.log

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je: usblist.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → usblist.batAls administrator uitvoeren
Post dit log

Laatst bewerkt:
@dorado:

Mooie gedetaileerde omschrijving met een practische insteek.
Maakt een hoop vragen en antwoorden overbodig.
In afwachting van de post met de log.........

M.

@SmartThinker
zie aangepaste post

Laatst bewerkt:
Hallo dorado en uiteraard de ander helpers,

De aangedragen oplossing in kladblok heb ik gedaan en als administratot uitgevoerd maar tot mijn groot verdriet is er helemaal niets veranderd,alles is nog hetzelfde.
Maar als leek wil ik je nog vragen hoe ik een log post .

Ik vraag een log om e.e.a. te diagnosticeren, om zodoende een fix te maken, zodat e.e.a. hersteld wordt.
Om een bijlage toe te voegen, moet je op de paperclip (in de gavanceerde modus (Ga gavanceerd)) klikken, zodat je het log toe kan voegen aan je bericht.

schijf totaal onzichtbaar

Ik hoop dat je zoiets bedoeld,sorry maar ik ben maar een gebruiker en verre van een kenner

Bijlagen

Dit is niet wat ik bedoel. In reactie 6 van deze discussie heb ik aangegeven wat de bedoeling is.

USB schijf

Goede middag,

Ik heb van alles geprobeerd maar krijg geen logbestanden geimporteerd om naar je toe te sturen,WAT DOE IK VERKEERD.Ik heb een printscreen bijgeslotenNaamloos.jpg

Hopelijk wordt je niet moe van me,ik kan waarschijnlijk vandaag niet meer reageren maar wacht toch vol spanning je antwoord af
Fijn weekend

Lees reactie 6 rustig en aandachtig door.
Kladblok kun je openen door op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → kladblok te klikken.

Kopieer daarin de tekst zoals opgegeven in reactie 6 en sla op en voer uit volgens de verdere instructies aldaar vermeld

Waarom die ingewikkelde registeredit, nogal riskant voor iemand die minder ervaren is?
Usbdeview doet exact hetzelfde, maar dan is het in 1 klap overzichtelijk.

@Ok jackall, je hebt gelijk.
Kun jij TS verder helpen met die download etc.?

USB schijf onvindbaar

Beste mensen.

Ik hoop dat dit is wat jullie bedoelen

Nogmaals fijn weekend

Bijlagen

Ik kan er niets mee hoor en gezien niemand verder reageert, proberen we het nog een op een andere manier.

Download en installeer
conemu.png
ConEmu Preview installer.
Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren
(gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
Typ: md "%programfiles%\RegToolexport" (Let op de aanhalingstekens!)

Download RegToolexporthttps://toolslib.net/downloads/finish/26/
Kopieer regtoolexport_1.0.exe naar C:\Program Files\RegToolexport

Typ: cd "%programfiles%\RegToolexport" (Let op de aanhalingstekens!)
Typ: regtoolexport_1.0.exe.
Plak nu HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices in het veld van RegToolexport
Klik vervolgens op Exporter en kies Bureaublad als opslaglokatie.

Rechtsklik het zojuist verkregen log (gekozennaam.reg) op het bureaublad en kies Naam wijzigen
Verander de naam in gekozennaam.txt
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgende bericht. (Klikop de paperclip in de geavanceerde modus van het reactietekstvak.)

kQJWSM18.png

Laatst bewerkt:
Hallo dorado,

Ik ben nog maar eens terug gegaan naar je eerdere oplossing .Wanneer ik deze toepas komt er een bericht dat het bestand usb.log niet te vinden is.Op de vraag wilt u een nieuw bestand maken klik ik op ja en dan verschijnt er inderdaad een pictogram op het bureaublad met de naam usblist.log maar wanneer ik dit open is dit helemaal leeg er staat dus niets te lezen o.i.d.:(:(

Die log van usbdeview kan ik zelf weinig mee, maar is wel wat ik bedoel.
In usbdeview kan je het apparaat verwijderen waarvan je zeker weet dat die niet meer wordt gebruikt op de usb poorten.
Dat kan ik niet bepalen adh van de log die je hebt gegeven.
Je ziet ook welke apparaten actueel op het moment is aangesloten/actief, die zou ik niet verwijderen natuurlijk.
Zorg er voor zo min mogelijk usbdevice aangesloten te hebben, behoudens de muis en toetsenbord.

Nu hopen dat die Hd wel wordt herkend, maar dan alsnog geen 100% garantie.

Heel resoluut, kan je wel alles verwijderen wat die in de lijst aangeeft, dan moet je daarna je pc hard rebooten, want geen enkele usbdevice werkt op dat moment dan niet meer.
Na de reboot wordt alles automatisch weer opnieuw gedetecteerd en indien nodig opnieuw geïnstalleerd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan