[USB Server] Geen ext. HDD connectie mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenABC

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jul 2012
Goedendag,

Ik heb even een vraag. Ik heb een Konig USB netwerk server: http://www.konigelectronic.com/nl_nl/55838400
Nu kan ik alles erop aansluiten, en functioneel; Printer, scanner, USB stick, webcam, noem het maar op. Enorm ideaal, maar er is 1 ding waarop het apparaat stagneert, namelijk een externe HDD.

Wanneer ik een verbinding via bijgeleverde software (USB Server) wil maken met de ext. HDD, krijg ik de foutmelding: Error loading USB Server driver.

Ik heb de connectie al herhaaldelijk verbroken en weer gestart, maar helaas, geen resultaat.

Wanneer ik de ext. HDD direct op de laptop aansluit ervaar ik geen enkel probleem, maar ik wil hem functioneel hebben via de USB Server.

Iemand hier enig ervaring mee of misschien de oplossing?

Alvast bedankt en een prettige avond.

Jeroen

Is je USB server geschikt om een USB HD aan te sturen. Zo ja, wordt jouw type HD ondersteund.

Dit soort kastjes zijn erg handig, maar helaas lang niet altijd 100% compatibel met alle verkrijgbare hardware.

Goedendag,

Zo nu en dan pakt hij hem wel goed, en dan kan ik gewoon de HDD's koppelen, dus ik denk niet dat het een ondersteuningskwestie is.

Bedankt voor je reactie.

Jeroen ABC

Waarschijnlijk zit het hem in de AC adapter welke bij de USB server gelevert wordt ,ik heb een soortgelijk probleem gehad met een usb extender (1 naar 4 usb poorten. De bijgeleverde adapter was 5V onder 1,5A, dit betekend even grof gerekend dat er per poort (4 stuks) en het apparaat zelf gemiddeld 0,3A beschikbaar is. Voor een USB HDD is dit te weinig. Een zwaardere adapter (qua amperage) zou voor jouw de oplossing kunnen zijn. Deze kun je gewoon in de electronicawinkel kopen.

Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan