USB Server gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

tvoorbij

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
Hallo,

Vandaag een Sitecom Printer Server LN 308 gekocht. Ik wil n.l. een printer gebruiken voor alle computers in huis. Ook zou ik de 2e USB aansluiting voor een externe HD kunnen gebruiken. Ik kan echter de 1,5 TB HD niet als netwerk HD gebruiken. Wel kan je hem activeren en deactiveren, maar dan kan een andere PC er niet gebruik van maken (tegelijkertijd). (Dit schijnt met NFTS te maken te hebben.) Nu ben ik een leek wat dit betreft, maar weet ik wel wat ik wil hebben: een soortgelijk apparaat dat ieder geval 1 printer en 1 HD door alle PC's op het netwerk kan laten gebruiken. Eigenlijk zoals je de schijven van een PC in een netwerk kan aanspreken. Ik heb dan mijn muziek bestanden beschikbaar voor iedereen in huis zonder dat ik een PC de hele dag (nodeloos) hoef aan te zetten. Met de printer hetzelfde verhaal: iedereen moet een printje of scan op zijn PC kunnen maken met de Canon MP260 in ons geval. Gaarne jullie reactie!

Met vriendelijke groet,

Theo

Hallo,

Bedankt voor je reactie. Ik ben er gelijk ingedoken. Het lijkt mij wel iets maar vrees dat ik geen kennis van zaken heb om dit te configureren. Ben alleen op de hoogte van Windows XP. Als ik dan ook lees dat je weer een jTag module nodig hebt en een besturings systeem etc. wordt het waarschijnlijk te complex. Communiceert zo'n apparaat dan ook met mijn XP computers zoals ik gewoon ben met de computers onderling?

Ik las echter ook iets over een nieuwere versie met HDMI. Misschien maakt dat het gemakkelijker? Ik neem trouwens aan dat je de printer drivers van Canon ook moet installeren op zo'n apparaat? Moet je daar dan andere drivers voor gebruiken (zag geen Linux drivers bij Canon)?

Nou als je alleen met windows XP weet te werken is dit het beste denk ik. Je kunt er voor 5 EUR een OS naar keuze op laten zetten. Je hoeft dan thuis alleen de printers en/of hardeschijven eraan te zetten en het netwerk en je kunt het dan met vnc of met rdp bereiken. Vanuit daar kun je het weer verder configureren :thumb:

Ik hou dit wel even in de gaten maar ik ben er achter dat de BELKIN "Home Base" zou moeten kunnen wat ik wil. Schijnt met NAS te werken. Heeft 4 USB poorten en die kunnen tot 15 met hub worden uitgebreid. Gezien de prijs en levertijd probeer ik die wel eerst en kan terug als het toch niet functioneert zoals ik wil. Kan daarna altijd bovenstaande proberen met eventuele hulp van die mooie forum.
Ik laat later wel weten of dit de BELKIN een succes is voor mij.

Bedankt,

Theo

Blkin Home Base

Hallo,

Zoals afgesproken even het relaas van mijn "Home Base" van Belkin. Het aansluiten is zeer simpel. Instellingen meest logisch en makkelijk te volgen. Het enige probleem is nu dat ik sommige HD's in NTFS niet in NAS kan gebruiken. Het vreemde is echter dat 2 WD My Books van 1 TB het WEL doen, maar een WD Elements van 1,5 TB NIET. Als ik hem formateer in FAT32 WEL...

Volgens BELKIN zou hij alles moeten slikken maar de praktijk is bij mij anders. Ik heb geen idee of het met een soort formateren o.i.d. te maken zou kunnen hebben. Ik heb gelezen dat NTFS te prefereren is boven FAT32 i.v.m. herstellen, en terughalen van data bij een crash e.d. Ik heb veel digitale bestanden met films en die wil ik op de 1,5 TB plaatsen. Omdat het veel werk is de boel op de 1,5 te zetten wil ik eerst overzien of FAT32 een alternatief is of dat ik moet wachten op BELKIN met een oplossing voor mijn NTFS schijven. Met een FREECOM HDD van 1,5 TB hetzelfde verhaal. Ook oude WD My Book van 1 TB (2x 500GB) wordt niet onder NAS herkend. Kan het zijn dat sommige schijven wel of niet NAS geschikt zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan