USB snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Besturingssysteem
Windows 11
Ik weet niet zeker of dit een XP of een BIOS vraag is maar de laatste tijd krijg ik geregeld bericht wanneer ik een USB device aansluit of aanzet dat dit device sneller kan werken als ik het op een USB 2.0 poort aansluit. Echter de betreffende poort is een USB 2.0 poort. Wat moet ik doen om te bereiken dat ik er zeker van ben dat ik de optimale snelheid gebruik en ook geen berichten meer te krijgen?

Jammer

Dit antwoord is helaas niet relevant aangezien er enige tijd geleden nog geen sprake was van dit probleem. Ze zijn destijds door windows ook als USB2 herkent.

Dit antwoord is helaas niet relevant aangezien er enige tijd geleden nog geen sprake was van dit probleem. Ze zijn destijds door windows ook als USB2 herkent.

Ik denk dat de beste oplossing is om via apparaatbeheer de USB aansluitingen te verwijderen en daarna het systeem opnieuw opstarten. De USB poorten zullen dan gevonden worden, waarna het probleem verholpen moet zijn.

Nog niet opgelost

Helaas is ook na een herinstaleren van de USB drivers het probleem niet opgelost

Juiste drivers installeren
Waar kun je dat zien?

Tja, je vindt dat je beter weet en je geeft ook geen anrwoordt op de vraag.:rolleyes:

Ten eerste kun je nergens zien of USB2 is ingeschakeld, uitgezonderd 3e partyprogjes zoal Everest of in apparaatbeheer indien daar een enhanced USB controller vermeld staat, ten tweede dien je de chipsetdrivers te installeren en XP SP2 hebben om daar gebruikt te van kunnen maken.

Overigens kun je ook geen USB drivers in XP herinstalleren, hoogstens door de chipsetdrivers te installeren of die vanuit apparaatbeheer te herinstalleren.

Usb 2.0

Inderdaad kon ik enige tijd niet reageren.
Het probleem was oorspronkelijk niet aanwezig en is zonder een hardware wijziging plotseling ontstaan. Om die reden zeg ik dat de poort oorspronkelijk wel en later niet meer als USB 2.0 herkent werd.
Er zijn 5 USB controllers geinstalleerd
4* Intel 82801 FB/FBM USB Universal Host Controller en
1* Intel 82801 FB/FBM USB2 Enhanced Host Controller
Allemaal PCI-bus 0, apparaat 29 met functie 0 t/m 3 voor de Universal controllers enfunctie 7 voor de Enhanced controller.
Er zijn 5 USB-hoofdhubs geinstalleerd allemaal Standaard USB Host Controller en Locatie 0
Een van de aparaten die problemen geeft is geinstalleerd als Samengesteld USB apparaat met Standaard USB controller en locatie 0

Bij de foutmelding wordt via een pop up scherm verwezen naar de Enhanced controller met 8 poorten. Ik heb ook maar 8 poorten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan