USB splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erial-C

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
Berichten
245
Ik weet dat je -om het aantal USB poorten te vergroten- een hub kunt plaatsen.

Ik heb een iets andere vraag:

Is het mogelijk om in de USB kabel die VANAF een randapparaat naar de PC (of hub) loopt, een soort splitter te plaatsen, teneinde 2 computers met het apparaat te verbinden (NIET tegelijk natuurlijk).

Ik wil nl. mijn laptop zo nu en dan met bepaalde randapparatuur verbinden, maar ik wil niet iedere keer de USB kabel uit de desktop trekken om hem in de laptop in te pluggen.

Ik begrijp dat niet 2 computers TEGELIJK op 1 randapparaat aangesloten kunnen worden, maar het is ook niet voor gelijktijdig gebruik bedoeld.

Een voorbeeld: wanneer de desktop uit staat en ik wil printen via de laptop, dan wil ik liever niet de USB printerkabel uit de desktop trekken en dan met de laptop verbinden, maar dan heb ik liever dat de kabel vanaf de printer gesplitst is, waarbij er dan 1 tak in verbinding staat met de desktop (die op dat moment dan UITGESCHAKELD is) en 1 tak met de laptop (die op dat moment gebruikt wordt).

Ik zoek dus eigenlijk een soort T splitter voor USB.

Bestaat zoiets?

Dank.

PS: ik weet dat er allerlei ingewikkelde netwerk en deelmogelijkheden zijn, maar dat hoeft voor mij niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan