usb stick ÿÿ tekentjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

mastermindzh

Verenigingslid
Lid geworden
10 dec 2008
Goede morgen,middag,avond :P

ik heb hier een 4gb usb stick die eigenlijk nooit gefunctioneerd heeft
ik heb deze destijds van mijn ouders gekregen en die hebben er maarliefst 74 euro voor betaald.

ik wilde ze niet kwetsen want ze waren er heel zeker over dat hij "super" goed was, dus heb stilgehouden, garantie is er dus zoizo niet :P

het gaat om een Vigon(ja ik heb er ook nog nooit van gehoord) 4gb usb stick

de stick werkt gewoon, altans dat lijkt. maar zodra je iets opent op een ANDERE pc dan doet hij het niet je krijgt dan dit :

Code:
ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ

of :

Code:
kan het niet openen om de een of andere reden(een standaard foutcode dus)

hier de foto (omdat googlen haast niet gaat) het is een 12MP foto dus het laden kan even duren(sorry voor de kwaliteit het is erg donker en flits gaat nu niet door de metalen stukjes op de usb stick ik kan eventueel later een nieuwe betere foto erop zetten)

Extra --> Mapopties --> Weergave --> Verborgen bestanden weergeven.

Verwijder eens alles wat er op staat.

Extra --> Mapopties --> Weergave --> Verborgen bestanden weergeven.

Verwijder eens alles wat er op staat.

al geprobeert, ook de stick geformateerd EN er staan geen verborgen partities op :D

EDIT: ik heb verborgen bestanen weergeven altijd aan eigenlijk :p

Laatst bewerkt:
Sorry, foutje van mij.

Je moet niet verborgen bestanden kiezen maar:
Beveiligde besturingssysteembestanden...
Dit vink je uit. Kijk dan nog eens op uw usb.

succes!

Sorry, foutje van mij.

Je moet niet verborgen bestanden kiezen maar:
Beveiligde besturingssysteembestanden...
Dit vink je uit. Kijk dan nog eens op uw usb.

succes!

ook die staat bij mij altijd aan :D ik laat alle bestanden zien ook besturingssysteem bestanden en de beveiligde :P

PS: ik ben geen pc leek :D(dus heb al redelijk wat "normale" stappen gedaan) heb deze usb stick al zo'n 5 jaar nu en vond hem laatst.

ik schakel dus hulp in omdat ik niet weet waarom hij het wel op mijn pc gewoon weer doet (wat ik er ook opzet)

Op welke PC doet ie het niet? Besturingsysteem?

ok sorry als ik wat onduidelijk was

de usb stick doet het op de pc waarvan de bestanden origineel komen.

op elke andere pc doet hij het niet

de pc die ik nu gebruik heeft heel wat Besturingssystemen.

ik heb hem geprobeert op

Windows 7 (legaal)
Windows 7 (RC)
windows vista (legaal)
Windows xp (legaal)
windows 98 (legaal)
Xandros presto (linux)
Ubuntu 9.04(linux)

ik was van plan een "dinosaurus pc" uit de kast te halen met windows 95 maar mijn vader heeft die weggegooid :P

Kan je eens rechtsklikken en eigesnchappen oproepen van die USB stick? Dit zowel op het goed werkende als niet - systeem.

Kan je eens rechtsklikken en eigesnchappen oproepen van die USB stick? Dit zowel op het goed werkende als niet - systeem.

heb ze even naast elkaar gezet en erbijgezet welke wel werkt en welke niet

het is een thumbnail

*EDIT

deze keer is het getest op een andere pc die ook windows 7 (legaal wederom) heeft, deze keer echter PRECIES dezelfde hardware als in mijn eigen pc ... ook daar kan ik de film(power rangers :P) niet zien

en ja de film doet het :D

Laatst bewerkt:
Iets stoms, maar neemt niet veel tijd in beslag.

Op een niet werkende PC kan je daar eens naar schijfbeheer gaan en hem daar een stationsletter toekennen bv. P:

Test het dan nog eens.

succes!

Iets stoms, maar neemt niet veel tijd in beslag.

Op een niet werkende PC kan je daar eens naar schijfbeheer gaan en hem daar een stationsletter toekennen bv. P:

Test het dan nog eens.

succes!

slim bedacht :P

gedaan maar heeft geen effect, heb hem zelfs als harde schijf gepartitioneerd(2 delen gemaakt) had ook geen effect

PS: sorry voor de late reactie ik zat in bad :o

Oké, het laatste wat ik kan bedenken, voorlopig: Probeer eens of je de disk kan benaderen in Dos.
Krijg je daar ook foutmeldingen?

Oké, het laatste wat ik kan bedenken, voorlopig: Probeer eens of je de disk kan benaderen in Dos.
Krijg je daar ook foutmeldingen?

geprobeert met dos :)

maar helaas :confused: als ik op me laptop (amd turion 64x2) via dos probeer het bestand (deze keer een kort gedichtje in txt) ook dan opent hij hem weer niet.

ik begin toch te denken in de richting van een "kapotte" usb stick

dat van DOS en een andere drive letter geven waren slimme ideeën die ik nog niet gedaan had ;) :thumb: jammer dat het niet lukte! wil ik je overigens nog erg voor bedanken :D

*edit geen foutmelding overigens want ik opende een text document zal het later met een .exe proberen

Ik weet niet of ik u al gevraagd heb of er een autorun.inf bestandje op uw usb-stick staat?

Als dit het geval is: Haal hem er eens af. (plaats hem tijdelijk ergens anders)

Ik weet niet of ik u al gevraagd heb of er een autorun.inf bestandje op uw usb-stick staat?

Als dit het geval is: Haal hem er eens af. (plaats hem tijdelijk ergens anders)

had u al gevraagd :P nee er staat niks meer op de stick en er stond ook totaal niks op

heb wel al geprobeert zelf een autorun.inf erop te zetten die dan meteen een programma van de stick aanzette maar dat gaf ook geen resultaat :P

mischien dat ik hem opstuur naar "vigon" en laat nakijken want wil nu toch wel weten wat het is :P

bij vigon zelf was het ook een rare boel :P

wat ik er uit begreep is dat de stick nooit gewerkt zou kunnen hebben, en dus gewoon kapot was :P

nouja :)

toch bedankt voor de ideeën

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan