usb stick 3.0 intuix 32GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

frimout

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Berichten
477
Hallo,

Zaterdag in Aldi (België) een usb stick 3.0 van intuix 32 GB gekocht. Is het mogelijk dat deze door bepaalde usb poorten niet herkend wordt? Op mijn desktop PC krijg ik deze niet te zien. Op mijn laptop daarentegen wel. Ook in de wagen krijg ik deze niet te zien wanneer ik deze inplug met MP3 muziek. Jammer want ik had deze daar eigenlijk voor aangeschaft. Kan het zijn dat de poorten usb 2 of 1 zijn en daardoor deze usb 3.0 niet herkennen?
 
usb 3 moet normaal gelezen kunnen worden door alle apparaten, maar het ligt er wel aan hoe deze stick is geformateerd FAT 32 voor oude pc (je kunt bestanden met een maximale grote van 4 Gb plaatsen) of NTSF (kan wel grote bestanden aan) wil je je stick op een pc of een Apple gebruiken dan kun je hem formateren naar ex FAT (kan ook grote bestanden aan makkelijk voor HD films bijvoorbeeld. En op radio moet je waarschijnlijk FAT 32 formateren
Formateren doe je door de stick in de pc te steken en dan met rechtermuisklik formateren te kiezen en maak de keuze FAT 32 (Je bent dan wel alle bestanden kwijt)

groet JAck
 
bedankt voor de reactie. Denk dat ik het zal moeten zoeken in de hardware van de PC want ook de usb slots van de laptop zijn usb2 en hier kan de stick gelezen worden. Ik denk wel dat ik hem ga terug doen naar de winkel want ik kan hem niet in ntfs formateren wat volgens mij ook niet normaal is.
 
Verplaatst naar verwisselbare media
 
Een kennis van mij heeft er ook eentje gekocht en deze week nog geformateerd naar NTFS, dus dat gaat wel even keuzemenu open klappen in formateren als je dat al niet had gedaan.
Is dat niet zo ja dan is er wat met de stick
 
Deze morgen usb stick terug gebracht naar Aldi, was niet de enige met problemen. Jammergenoeg geen sticks meer in de winkel. Zal voor volgende keer zijn. Hier mag een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan