USB stick autorun werkt niet op sommige pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

radicalgamer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Hoi,

Ik heb een usb stick en na lang, lang, lang bezig te zijn geweest heb ik eindelijk een .exe die een aantal andere programma's en spellen die op de usb staan kan starten.
Het doel hiervan: geen opslag aparaat, als de stick word aangesloten moest via het menu elk programma naar wens gestart kunnen worden (mits het op de stick staat).
Nou had ik het na lang proberen op 3 pc's het opgegeven, dus ik dacht, laat ik er dan maar mijn persoonlijke bestanden op bewaren.
Afgelopen weekend had ik een paar bestanden die een vriend van mij graag wilde hebben, usb stick in ZIJN pc (daar was de usb nog nooit in geweest) en plots start het menu op...

Kortom, ik heb een autorun die op win7 en xp het default menu laat zien waarin je de map kan openen etc.
Terwijl diezelfde usb op Vista wél automatisch zonder te vragen mijn programma start:confused:

Weet iemand wat er met dit ding aan dehand is/ hoe op te lossen?

Gr. R. Gamer

Dat ligt aan het feit hoe de beveiliging v.d. desbetreffende pc is ingesteld bij computerconfiguratie en gebruikersconfiguratie in gpedit.msc en welk OS je op de verschillende pc's hebt en de evt. updates en SP's die daar opzitten. Ik weet niet of je dat autorun.inf zelf hebt gemaakt kijk anders eens hier voor een paar "tweaks"

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb de site bekeken en mijn autorun.inf een beetje ge-upgrade...
Ik heb een win7 pc, daar laat de pc wél het pictogram zien maar autorun pakt de setup niet en laat die ook niet als optie zien...
Op Vista doet de autorun het wel en start het programma meteen zonder te vragen welke actie te doen...

Overigens, het 'systeem' wat de autorun regelt op de usb stick komt van een ander uit 2009 daterend usb stickie, op de orginele stick werkt het wél, terwijl de .exe is veranderd (niet de naam, oude gewoon overschreven met nieuwe) en de inf een ander label heeft.

ook alles goed ingestelt ?
Start,Deze Computer [op de USB rechtermuisknop,eigenschappen,automatisch afspelen] en daar alles goed ingestelt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan