USB stick contact met PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matta87

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2013
Hoi hoi,

Ik had al op meerdere fora / topics gekeken over dit probleem maar ik zag nog niets over dit specifieke probleem.

Mijn USB-stick (Lexar 16GB) maakt sinds kort geen contact meer met mijn PC.
Alleen nog bij het invoeren ervan licht het rode lampje op, normaal gesproken blijft dit rode lampje knipperen: dat betekent dat hij contact heeft.
Gisteren kreeg ik het nog voor elkaar om hem in een bepaalde stand te houden zodat het contact bleef, maar toen had ik geen vrije handen om de bestanden over te hevelen.
Dus steeds als ik hem invoer brand het lampje (2 sec) waarna hij het contact verliest, ik heb alle mogelijke standen en variaties al geprobeerd.

Heeft iemand nog suggesties?
Ik woon in Eindhoven, dus als je handig bent en wat wil bijverdienen :P

Ps. De laatste keer dat ik ermee werkte (mijn vaders Imac) werkte hij nog wel, tot ik de melding kreeg dat het opslagapparaat onjuist verwijderd was (terwijl hij nog gewoon erin zat). Maar ook daarvoor pakte hij soms wel, soms niet..

Ik heb dit probleem ook een gehad met een usb-stick. Als je hem inderdaad in een bepaalde stand houdt doet hij het wel. Aangezien ik een nieuwe USB stick had gekocht heb ik die "kapotte" voorzichtig open gemaakt. Het probleem zat hem in het contact op de chip die er op zat. Als de stick een klap of een tik heeft gehad kan er een contactje los raken, in mijn geval was dit gesoldeert en heb ik niet de moeite genomen om deze (proberen) te repareren. Ik ben bang dat dat ook het geval is bij jouw USB-Stick

Hey Supercorky,

bedankt voor je reactie. Ik had er zelf lang mee liggen frutselen en uiteindelijk gaf ik het op vanwege frustratie.
Toen probeerde ons pap het en schijnbaar was het hem nog gelukt ook (waar vaders wel niet goed voor zijn).
Hij had de stick in de usb poort gestoken en vast gezet met een pen, ik was er niet bij dus kan je niet vertellen hoe het precies ging maar ik zooo blij dat het gelukt is!!!

Deze topic kan dus gesloten worden (weet niet of dat hier gedaan wordt).

Ps. Ik koop geen usb-stick van het merk Lexar meer :P (hij was ook erg goedkoop in vergelijking met anderen).

Dat is inderdaad ook een oplossing, mooi dat je in ieder geval je data terug hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan