USB stick Emtec (C250) werkt niet naar behoren...

Status
Niet open voor verdere reacties.

TrAcEd

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2008
Hallo,
Ik heb net een USB stick van het merk Emtec gekocht (C250 32GB)
en heb een DVD speler met een USB poort (Samsung DVD-C510), gisteren had ik een aantal videobestanden op die stick gezet om die op m'n DVD speler af te spelen en dit lukte zonder probleem, daarna heb ik hem eruit gehaald en opnieuw op mijn PC aangesloten om er nog meer videobestanden op te zetten, maar toen ik hem daarna aansloot op mijn DVD speler herkende hij opeens mijn USB stick niet meer.

Ik heb hem dan maar opnieuw geformateerd met de HP USB Disk Storage Format Tool, terug een videobestand op gezet en toen lukte het weer, hij herkende het apparaat en ik kon m'n video bekijken.

Daarna heb ik nogmaals geprobeerd om er meer bestanden op te plaatsen en nu zit ik opnieuw met het zelfde probleem, hij herkent hem plotseling niet meer.

Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd zou gedaan hebben, of wat de oorzaak hiervan is?
Het is heel erg frustrerend als ik hem steeds opnieuw moet gaan formateren telkens ik er iets nieuw wil opzetten uiteraard, ik snap er niets van, dus ik hoop dat er mensen zijn die mij ermee kunnen helpen.

Alles is in FAT16/32 geformateerd, dus daaraan zou het niet mogen liggen.

alvast bedankt.

PS, ik lees net in de handleiding hoe ik m'n USB stick veilig kan verwijderen uit mijn DVD speler, voordien had ik dit niet gedaan en haalde ik hem er gewoon uit, kan dit de oorzaak soms zijn?

Laatst bewerkt:
Je zou de USB stick eens naar NTFS kunnen formatteren.
Wordt dat in de handleiding niet aangegeven ?

Laatst bewerkt:
Hallo Ronnie, bedankt voor je reactie, maar mijn DVD speler herkent alleen FAT indeling, aan een NTFS indeling ga ik niets hebben.

Het probleem is, als hij op FAT ingedeeld is speelt hij mijn bestanden gewoon af, maar als ik hem eenmaal heb losgekoppeld en opnieuw aansluit doet hij plotseling niets meer, na opnieuw alles te formateren lukt het wel terug.

Ik snap het echt niet, zelfs als ik hem veilig afsluit gaat het niet.

Ik heb hen een mail gestuurd, vriendelijk bedankt.

PS, when you don't succeed at first..... use excessive force.

Ben benieuwd naar hun reactie.
Laat je ons nog wat weten ?

Ik ook eerlijk gezegd, alhoewel, ik denk dat het gewoon aan mijn USB stick zal liggen, ik heb het getest met een andere van een vriend en die leest hij zonder enig probleem, ook nadat ik hem eruit gehaald heb en bestanden aan toe gevoegd heb werkte alles prima, wat ook de bedoeling is natuurlijk.

Nu heb ik mijn stick voor de derde keer geformateerd en toch nog maar eens geprobeerd, maar nu leest hij zelfs geen bestanden na het formateren ook, nu snap ik er helemaal niets meer van, het rare is, ik ben zo 1 van die mensen die steeds dingen tegenkomt waar anderen op het eerste zicht nooit problemen mee hebben, ook op mijn vraag vind ik nergens een antwoord, dus ik ga ervan uit dat nog niemand dit probleem heeft voor gehad, ach ja, misschien ben ik gewoon wat bijgelovig, kan ook.

Laatst bewerkt:
Nee, gewoon bij de Fnac, gisteren gekocht, vandaag al kapot, da's zelfs voor mij al heel snel, en ik vind nu nergens de rekening terug dus ik zal hem niet kunnen binnen brengen ook vrees ik, naar't schijnt gaat een USB stick nogal gemakkelijk kapot als je de functie veilig verwijderen niet gebruikt, dat weet ik nu ook weer, da's al iets. :)

Ze vinden het belijkbaar niet nodig om terug te sturen, maar ik heb het al in orde gekregen.
Lag belijkbaar toch gewoon aan mijn DVD speler, in de Fnac wouden ze hem eerst niet omruilen, maar gelukkig stond er iemand voor mijn vrouw die klaagde dat hij geen ticket gekregen had en nu zijn defect toestel niet kon omruilen, waarop mijn vrouw handig heeft ingespeeld en ook zei dat ze geen ticket gekregen had.:P

Maar normaal ruilen ze die dingen dus niet om, maar omdat de Fnac een fout heeft gemaakt (:d) maakten ze een uitzondering, maar eenmaal thuis was het weer hetzelfde probleem, nu na een tijdje gefrustreerd te blijven proberen leest hij hem uiteindelijk toch, maar dus niet altijd, ligt dus gewoon aan mijn DVD speler en niet aan de stick.

Heb dus een perfect functionerende USB stick omgeruild voor niets, de volgende keer zal ik toch moeten leren wat meer geduld te hebben dus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan