USB stick geen drive-letter?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rooy29

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2001
Berichten
296
Op mijn Dell pc men XP wil ik een USB pen koppelen, ik zie dat deze herkend word want de driver wordt geladen. In device manager staat deze ook bij de usb (massa opslag) maar bij "Deze computer" zie ik hem nergens staan?

Ik heb al een keer de pc opnieuw laten opstarten, geen resultaat.
Als ik deze pen in mijn laptop steek dan word deze wel herkent en werkt hij normaal.

Hoe kan ik dit oplossen?
 
Drive-letter

Ken je het programma 'TweakUI' waarmee je diverse instellingen fijner kunt afstemmen?(//www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx)
Zo ja, ga dan daarin naar 'My Computer' en vervolgens 'Drives'. Als er behalve de reeds in gebruik zijnde stations niets meer aangevinkt is, vink er dan een (of meerdere) aan (die dus nog niet in gebruik zijn).
Herstart zonodig en nu moet de dan ingestoken USB-stick zichtbaar worden in 'Deze Computer'.
Pas evt. in 'Configuratiescherm' 'Systeembeheer' 'Computerbeheer' 'Schijfbeheer' de stationsletter nog aan mits er letters beschikbaar zijn (te regelen in 'TweakUI').
Ik hoop, dat het lukt!

Pimpernel.
 
Hey
Wind0ws probeerd jou USB schijf te koppelen aan een station die al in gebruik is.
Je hebt geen TweakUI nodig als je de volgende stappen uitvoerd:
1) Rechtermuis knop op Deze Computer
2) Klik op Beheren. NIET op eigenschappen.
3) Onderaan staat schijfbeheer. Klik die aan.
4) Nu verschijnen al jou schijven in een rijtje, inclusief jou USB stick.
5) Klik met de rechtermuis knop op jou USB stick in het rijtje.
6) Selecteer "Stationsletter en paden wijzigen.."
7) Selecteer de letter en klik op wijzigen. (Als er geen inzit klik je op Toevoegen)
8) Selecteer een stationsletter die NIET ingebruik is. En klik op OK.
9) Nu zal jou USB stick werken.

Succes,
Mathijs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan