USB stick ineens niet meer herkend?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abakawolda

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jul 2007
Laatst kocht ik een 64 GB Mediarange USB stick, films erop gezet, in de TV gedaan en kijken maar. Na een paar keer films gekeken te hebben herkende de TV plotseling de stick niet meer en ook in mijn computers deed het ding niets meer, geen windows pingel van nieuwe hardware, gewoon niks. Stick zonder problemen omgeruild, films er op, in de TV, films gekeken en nu wordt die *** stick weer niet meer herkend! Het heeft dus allemaal gewoon gewerkt en van het een op het andere moment houdt de boel ermee op. Een keer een maandagochtend stick wil ik nog wel een keer geloven, maar twee keer op rij? Ik laat de stick in de TV zitten, met een andere stick geeft dat tot nu toe geen enkel probleem. Kan iemand daar kaas van maken?

Ben zo vrij geweest je vraag te verplaatsen naar de juiste sectie, succes met je vraag.

Dit is een tip:

Misschien is er iets aan de hand met je software van je TV. Vergelijkbaar dit. Want ik weet niet wat voor TV je hebt. Dit kunnen o.a. oorzaken zijn. Klik

Misschien toch maar die stick niet in je tv laten zitten.

Normaal in een pc haal je die stick eruit via hardware verwijderen, bij een tv kan dat niet.

Dus na het kijken de stick uit de tv halen, want wie weet gebeurt er iets mee als je de tv uitzet.

Ik denk dat het inderdaad slim is om de stick uit de tv te halen dus dat ga ik in het vervolg maar doen. Ik zag in een menu ergens dat ik op deze tv wel via de software de stick kan verwijderen (Samsung) maar het is toch raar dat er zo iets met zo'n stick gebeurt en dat hij daarna niet meer leesbaar is? En dat dus soms wel en soms ook niet gebeurt?

Het blijft elektronica/hardware en soms is het gewoon niet te achterhalen waarom iets soms wel of soms niet gebeurt.

Je zou nog kunnen kijken of er voor je tv een firmware update is. En deze dan uiteraard installeren.

Het blijft elektronica/hardware en soms is het gewoon niet te achterhalen waarom iets soms wel of soms niet gebeurt.

Je zou nog kunnen kijken of er voor je tv een firmware update is. En deze dan uiteraard installeren.

staat en iets heel belangerijks op?

zo niet stop in een 3.0 poort (die blauwe usb poort)
op een 3.0 poort zou hij hem makkelijk moeten pakken
zo niet steek hem er ff een paar keer opnieuw in dat doet soms wonderen
zodra de pc hem heeft gepakt gelijk formateren en dat zou dat lees probleem moeten oplossen.

Dank voor de suggesties, maar wat ik ook doe en in welke poort ik hem ook steek het stickje bestaat niet meer volgens de rest van de apparatuur. Wat er mee mis is zal wel een raadsel blijven. Ik heb ook de fabrikant gemaild, maar helaas geen reactie gekregen. echt belangrijke dingen staan er niet op dus ik neem mijn verlies maar.

En je haalt die stick wel uit he windows pc via hardware verwijderen? Formateer hem eens en probeer het opnieuw.

Lijkt erop dat de stick een (korte) piekspanning krijgt bij het in- of uitschakelen van de tv.

Nog even voor alle duidelijkheid, ik kan de stick niet opnieuw formatteren omdat ook mijn computers hem niet meer herkennen. Als ik de stick in een computer stop gebeurt er... helemaal niets, hoe vaak ik hem er ook in stop. Verwijderen via de geëigende weg kon dus ook niet omdat er volgens de computer niets te verwijderen viel. Piekspanning bij in- of uitschakelen zou misschien een verklaring zijn, maar waarom gebeurt dat dan bij die sticks wel en bij al mijn andere sticks (ik heb met een stuk of vier andere getest) niet. Ik neem niet aan dat alleen 64 GB sticks last zouden hebben van piekspanning en kleinere sticks niet? Nou ja, ik heb het ding teruggebracht en zonder mankeren mijn geld teruggekregen, maar ik kan het niet uitstaan dat ik het niet snap. Iedereen bedankt voor het meedenken, ik houd erover op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan