USB stick is verwijderd maar de driveletter blijft.

Status
Niet open voor verdere reacties.

fokker

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2005
Ik heb een usb stick per ongeluk niet veilig verwijderd, doe ik anders nooit, en nu blijft de driveletter bestaan in deze computer.
Iemand die weet hoe ik die weg krijg?
Ik gebruik W7.

Wat gebeurt indien jij de stick weer insteekt en dan veilig verwijderd?

;) YEP ! net zoals net vanschagen zei '' als je pc opnieuw opstart zal die letter wel weg zijn '' ..:thumb: en in het vervolg als je USB niet gebruiken meer wil, moet je ff eerst die uitwerpen zoals lutz zei ..:)
fdspdl.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi,

Of simpeler gewoon links onder in taakbalk op het tekentje van hardware en media uitwerpen klikken maar dit alles is bij de ts wel bekend was tenslotte een ongelukje;)

Modag, je hebt het goed gelezen, ik verwijder dus NOOIT een usb device alvorens veilig te verwijderen of uit te werpen, en inderdaad wad ik even onoplettend en per ongeluk zo verwijderd, dat gaat sneller dan je denkt.
Terug opstarten helpt helemaal niet, al 10 keer gedaan, terug insteken in die zelfde poort geeft een andere driveletter en de driveletter N (in dit geval) blijft gewoon bestaan.

ik heb nog nooit veilig verwijderd, maar ik wacht tot lichtje van usb niet meer pinkt!
Nog nooit een probleem mee gehad!

@JonasRetro, dat moet jij weten als je dat zo wil doen, we leven in een vrij land, maar ik heb daar al een stick mee kapot gehad dus doe ik dat nooit meer, alleen nu per abuis.
Trouwens jou antwoord is geen oplossing of zelfs maar mogelijke oplossing op mijn vraag.:rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator:
:confused: En dat is nu uiteindelijk, ... wel vaste probleem geworden, op dat wat je zei ...:confused:
JonasRetro
ik heb nog nooit veilig verwijderd, maar ik wacht tot lichtje van usb niet meer pinkt!

Wat je nog ev. kan doen is ALLE activiteiten stoppen ( antivirus ook ! ! ) zodat je lege balk onder krijgt, ga maar mappen zoals : Prefetch/Temp/Internet geschiedenis/Standaard schijf opruiming(wink daar alles aan ! )/Internet Cookies/MRU lijst/ enz.. LEEG maken ;)
HER-start je jouw PC dan en steek maar USB weer in USB poort, en klik maar op veilig verwijderen ...PAS als je beneden recht's waarschuwing krijgt dat je dat wel kan doen ...PAS dan verwijder je die USB stick ! ...:)
ALS die niet helpt ............:confused::( ...dan weet nie meer !

Laatst bewerkt door een moderator:
Het enige wat ik nog kan bedenken is, dat je ooit per ongeluk een vast driveletter aan de usb stick hebt gekoppeld. Ik zou mij kunnen voorstellen, dat de letter dan blijft staan.

Al de laatste dingen hier geprobeerd, en nee een vaste driveletter heb ik nooit gegeven, zelfs niet per ongeluk.
Zal dus blijven staan, want zelfs in apparaatbeheer heb ik alle USB toestanden verwijderd, maar bij terug opstarten laad hij niet enkel de gevonden nieuwe hardware van alle usb toestanden, maar ook deze niet bestaande usb stick.
kan ik die eventueel verbergen? De driveletter veranderen in Z of zoiets?:evil:

Hetgeen betekent dat je een probleem met je registery hebt. Dan kan je ccleaner of een dergelijke programma gebruiken om het probleem te verhelpen, of je kan je systeem herstellen naar een herstelpunt voordat het ellende begon, of je kan je harde schijf opnieuw formatteren en Windows schoon installeren. Registery fouten ontstaan niet uit zich zelf. Indien je geen virus beval had, dan kan dat op een beginnend hardware probleem duiden.

Persoonlijk zal ik eerst alles, wat je wilt bewaren, op een usb schijf zetten, en vervolgens Windows schoon, dus met formatteren van de harde schijf, installeren. Dan weet je tenminste dat een avond later alles weer loopt.

Formatteren zal misschien inderdaad wel de beste oplossing zijn, crabcleaner laat ik regelmatig eens lopen maar na enkele jaren zal er toch wel een hoop rommel in het register zitten.
Ook met revo uninstaller heb ik al een hoop uit het register verwijderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan