USB-Stick kan niet gelezen worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankbrinky

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2011
Hallo,

Ik heb altijd een USB Stick in mijn auto voor de muziek (Lacie 4G)
Op eens gaf de autoradio aan dat die niet meer gelezen werd.

Nu doe ik hem in mijn computer>> krijg ik het volgende
2013-06-08 16.51.35.jpg
Dan druk ik op 'Schijf formateren'

Dan krijg ik het volgende
2013-06-08 16.52.10.jpg
Zonder iets aan te veranderen druk ik op starten. (omdat ik niet zou weten wat ik moet veranderen)

Dan krijg ik dit. en kan ik niet de stick openen.

2013-06-08 16.52.52.jpg

Weet iemand wat ik moet/kan doen om dit probleem te verhelpen, of het een verloren zaak

Groetjes Frank

wtf meen je dit >?? is die nou gewoon kaduk ??

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Frankbrinky,

Als het op die manier niet lukt om te formatteren, zou je eens de command prompt kunnen proberen.
START>UITVOEREN>CMD en dan tik je DISKPART in>LIST DISK, vervolgens selecteer je de usb stick> SELECT DISK #> CLEAN> CREATE PARTITION PRIMARY>FORMAT FS=FAT QUICK> ASSIGN
Als het een beetje meezit doet hij het nu wel, en anders niet...

Oke is goed zal het zo proberen, ik heb al via testdisk gedaan, geen resultaat

Nee geen succes dus nu officieel mijn USB die altijd in de auto zit. nooit gevallen. enz. die binnen een jaar kapot gaat ??
Ik heb andere USB's die ik altijd mee naar school nam nu naar werk enz. altijd in etui en schooltas, gevallen enz. die werkt nog gewoon.
Is hier nog een verklaring voor of. Gebeurt het gewoon wel eens dat er 1tje kapot gaat.

Bedankt voor de hulp

Gr.

Dat kan gewoon 'zomaar' gebeuren. Wat dat betreft is het net als 'normale' harde schijven, die kunnen ook 'zomaar' kapot gaan.
Zal best zijn dat 'goede merken' er minder last van hebben, maar het kan gewoon 'uit het niets' gebeuren.

Tijs.

Ik denk dat het zo is dat je pc niet de goede drivers hebt. Ik heb het een paar weken gehad bij mijn nieuwe USB stick dat mijn de pc de drivers niet goed geïnstalleerd had. Dan was het zo dat na een tijdje (soms een paar seconden) zomaar mijn USB stick niet meer door mijn pc gelezen kon worden, mijn pc gaf de usb stick dan opeens niet meer aan maar hij zat er nog wel gewoon in.
Misschien kun je proberen de drivers van jou USB stick opnieuw te installeren, misschien geeft dat wel resultaat.

Groet,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan