usb stick kpn

Status
Niet open voor verdere reacties.

huffelen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2009
Berichten
3
weet iemand of deze stick onveilig is (dat wordt beweerd) en als dat zo is hoe moet je deze dan beveiligen? alvast bedankt wim
 
iets meer info? waar gaat het eigenlijk om? is het een stick voor draadloos internet? zo ja, dat is in feite altijd onveilig, en moet je eigenlijk altijd beveiligen. hier heb ik niet extreem veel verstand van, maar bij ons gaat het als volgt:
1. ga naar www.watismijnip.nl en kopieer je ip-adres.
2. plak je ip-adres in je adresbalk en druk op enter.
3. zoek iets van (beveiligings)instellingen ofzo, en zoek dan of je ergens een wachtwoord in kunt stellen.
 
iets meer info? waar gaat het eigenlijk om? is het een stick voor draadloos internet? zo ja, dat is in feite altijd onveilig, en moet je eigenlijk altijd beveiligen. hier heb ik niet extreem veel verstand van, maar bij ons gaat het als volgt:
1. ga naar www.watismijnip.nl en kopieer je ip-adres.
2. plak je ip-adres in je adresbalk en druk op enter.
3. zoek iets van (beveiligings)instellingen ofzo, en zoek dan of je ergens een wachtwoord in kunt stellen.

Hallo Pontoe bedankt voor je reactie.
Het gaat om draadloos mobiel internetten. Ik ben vanmorgen naar de primafoon (heet tegenwoordig niet meer zo) winkel geweest en daar werd mij verteld dat dit gewoon werkte als een mobile telefoon en het sim kaartje waarmee de stick werkt beveiligd is. Dus er kon in principe niet op ingebroken worden. Dus helemaal veilig.

Gr wim
 
Op de stick is inderdaad een wachtwoord in te stellen voor de SIM waarmee je toegang kunt krijgen tot het KPN netwerk dat uitgestraald wordt door de UMTS masten.
Dat is dan ook de enige beveiliging, dus veilig is het zeker niet, maar niets is echt bulletproof beveiligd.
Desondanks blijft deze vorm van internet moeilijk te onderscheppen aangezien het volledig draadloos is (er 'vliegt' zoveel door de lucht dat er niks zinnigs uit op te maken zou zijn), dus zo'n groot risico neem je ook weer niet.
 
Laatst bewerkt:
Geen dank.
En echt gevoelige gegevens worden ook nog eens versleuteld verstuurd, denk aan internetbankieren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan