USB stick naar NTFS formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johnny1992

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2012
Berichten
40
Goedemorgen,

Graag zou ik een aantal usb-sticks via een xp pro machine formatteren naar NTFS omdat wij er bestanden op willen zetten welke groter zijn dan 4GB dus niet op een FAT32 stick kunnen. Dit lukt mij echter niet in XP maar wel in Windows 7 prof. kan iemand mij vertellen waarom of is er een manier waarmee het mij wel lukt?

Het is namelijk zeer vervelend dat ik iedere keer van machine moet wisselen.

Met vriendelijke groet,

Johnny van Poortvliet
 
Een snelle en korte zoekopdracht gaf me dit als 1e resultaat: http://lifehacker.com/5195783/format-a-usb-drive-as-ntfs-in-windows-xp

Samengevat: in de eigenschappen van de usb-stick (via device manager) de optie aanzetten om de stick voor performance te optimaliseren (policies tabje). Dan verschijnt de optie NTFS in de format tool.

Een andere optie is de HP USB format utility, ik geloof (zo even uit mijn hoofd) dat deze hem standaard al heeft...
 
Bedankt voor je hulp Caelyn maar ik krijg in dat pull down menu niet de optie tot NTFS terwijl ik dat wel op een Windows 7 machine wel heb...
 
Je moet eerst via device manager in de eigenschappen van het stick je die performance mode aan zetten... dan komt ntfs pas in het menu beschikbaar
 
Het werkt, super voor je antwoord! Ik denk dat ik het antwoord zelf niet heb gevonden omdat ik geen ster ben in Engels. Daarom gebruik ik bij google alleen nederlandse zoektermen.

Super!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan