USB-Stick niet meer herkenbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sercan.M

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2010
Hallo,

Ik heb een usb stick van 16GB die het niet meer doet.
De reden waarom hij niet meer werkt is mij niet duidelijk maar hij is dus niet meer zichtbaar in windows nadat ik de usb in de laptop van mijn neefje heb gebruikt.
Hij geeft de usb wel een drive letter ook installeerd hij de drivers, en is ook zichtbaar in de disk management(als verborgen schijf van 0Bytes).

Er staan belangerijke bestanden die ik nog nodig heb en heb helaas dus ook geen backup.
Als iemand hier raad mee weet hoor ik het graag.

-Lolmaster15

Probeer eens terwijl de USB aangekoppeld is in apparaatbeheer de drivers van de USB-stick te verwijderen, dan te zoeken naar nieuwe apparaten en dan nog eens te kijken.

Succes!

Heb je de USB-stick misschien uit de laptop gehaald terwijl hij aan het lezen/schrijven was of zonder de USB af te koppelen?

Probeer eens terwijl de USB aangekoppeld is in apparaatbeheer de drivers van de USB-stick te verwijderen, dan te zoeken naar nieuwe apparaten en dan nog eens te kijken.

Dit heb ik net even geprobeerd maar helaas werkt dit niet(hij installeerd de usb wel wer als nieuw apparaat maar verder is het hetzelfde)

Heb je de USB-stick misschien uit de laptop gehaald terwijl hij aan het lezen/schrijven was of zonder de USB af te koppelen?
Nee, ik heb de usb net als altijd op de normale manier verwijderd(apparaat veilig verwijderen vanuit de taakbalk) en voorzover ik weet was er verder geen activiteit op de schijf).
Kijk eens met TestDisk, lees wel daar de manuals.

http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

Ik zal er zo naar kijken, ik laat het weten als het heeft gewerkt (of juist niet)

ik had bijna het zelfde probleem op mijn usb was een virus gekomen dat veranderde al mijn bestanden in een snelkoppeling. hoe ik het heb opgelost is ik ben naar deze computer gegaan en nam bijv de c schijf
als je de c schijf opent zie je dit boven in de balk C:\ probeer eens de letter van de usb in te typen in plaats van de C als dat niet werkt probeer je goed te herinneren hoe bijv een mapje heete zoals jij hebt op die usb een map genaamd BELANGRIJK dan typ je dit in C:\BELANGRIJK maar dan die C dus veranderen hoop dat het werk als het werkt kun je dat dan zeggen ? daar hebben andere mensen ook wat aan dan weten ze dat het werkt en dan weet ik dat ook :P

Als alles in snelkoppelingen wordt veranderd, heeft het weinig zin om bij de bestanden te kunnen, neem ik aan. Als er een virus op zit, kan je de usb-stick beter scannen met MBAM. Anders loop je het risico dat je het virus op je pc zet en verspreidt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan