USB-stick NTFS moet FAT32 worden

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.662
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Software zegt stick is te groot = 57GB netto. Volume is too big. Wat is hier aan de hand? Probeer nog bootable media te maken voor Norton Ghost.
 
Bedoel je niet omgekeerd? FAT32 moet NTFS worden?
 
Nee, blijkbaar dus niet, want dat oude spul werkt blijkbaar met FAT32.
 
Software zegt stick is te groot = 57GB netto. Volume is too big. Wat is hier aan de hand? Probeer nog bootable media te maken voor Norton Ghost.
De maximum bestandsgrootte in een FAT32-volume is 4 GB. Lijkt mij dat je dan geen 57 GB kan gebruiken.
 
Fat 32 werkt maar tot 4GB
Dat raar visje was mij een seconde voor.:D
 
Not, dat is de max. bestandsgrootte, limiet voor Windows is een partitie van 32GB, fat32 kan tot 2TB overigens.
Een 3e party tool gebruiken, dan kan het wel.

 
@Lange Pier, ik vind je reactie wat vreemd terwijl je op diverse andere fora het zelfde hebt beweerd.
(De maximum bestandsgrootte in een FAT32-volume is 4 GB.)
(neen , ik ga de reacties niet zoeken)
Nu heb je plotseling een andere mening.
vreemd maar misschien een oplossing voor TS i.p.v een linkje.
 
@djutoch:
Lange Pier zegt ook partitiegrootte.
Dat is wat anders dan de max. bestandsgrootte.
 
Ik zie nog altijd geen oplossing voor TS
Mijn bescheiden mening, zolang het fat 32 is krijg je er geen extra byte meer op na 4 GB , ik ben natuurlijk altijd bereid om bij te leren.
 
Een 64GB(bruto) stick kan gerust fat32 geformatteerd zijn. De specs van fat32 gaat zelfs ver daar voorbij.
De beperking is 4Gb aan maximale bestandsgrootte. Fat32 voor grote volumes is al lang achterhaalt en nog wel actueel voor kleinere volumes.
Ik ken eigenlijk geen enkele software programma die hierop dienst weigert en fat32 "vereist".
Wat mij geheel ontgaat in het startbericht is de wel zeer karige info om een goed oordeel te geven.
Dat raar visje was mij een seconde voor.:D

En laten we het beestje gewoon netjes bij naam houden aub. Dus geen "raar visje" maar gewoon de gebruikersnaam gebruiken.
 
En laten we het beestje gewoon netjes bij naam houden aub. Dus geen "raar visje" maar gewoon de gebruikersnaam gebruiken.
Als je dat echt niet kan hebben moet je geen moderator zijn, dit was grappig bedoeld.
 
@Lange Pier, ik vind je reactie wat vreemd terwijl je op diverse andere fora het zelfde hebt beweerd.
(De maximum bestandsgrootte in een FAT32-volume is 4 GB.)
(neen , ik ga de reacties niet zoeken)
Nu heb je plotseling een andere mening.
vreemd maar misschien een oplossing voor TS i.p.v een linkje.
Als je nu die Wiki link eens zou lezen.....
Max. bestandsgrootte IS 4GB.
 
Ik probeer voor verschillende back-upsoftware bootable media te maken. Dat kan een schijf zijn maar ook USB-sticks. Het meeste is wel gelukt en soms kwam eerder 'partititie FAT32 voor bootsector' snel voorbij maar het programma lukte het dan zelf blijkbaar daar een draai aan te geven. Gebruikt zijn TODO en AOMEI. Of het dan werkt is een tweede. Nu probeerde ik een stick te maken voor Norton Ghost en toen kreeg ik die melding.

Ja, die grootte is ook niet nodig, maar ik heb niets anders liggen. Ga het nu met een 32 GB proberen.
 
Ex-FAT is een uitgebreidere versie van FAT en kan bestanden hebben die groter zijn dan 4 Gb.

Moest er een bestand naar toe worden geschreven dat groter is dan 4 Gb? Gezien de foutmelding "volume is te groot..." Het ex-FAT wordt veel gebruikt dus daar naartoe formatteren kan altijd.
 
@djutoch:
Lange Pier zegt ook partitiegrootte.
Dat is wat anders dan de max. bestandsgrootte.
Tja, hij blijft het gewoon volhouden, zo eigenwijs als.....

En een oplossing was allang gegeven, 3e party tool.
B.v.
 
Maximale (partitie) grootte is inderdaad 2TB voor FAT32
Bestandsgrootte 4GB
De USB stick mag en kan in dit geval groter dan 2TB zijn.
Wil je een USB stick van 4TB FAT32 hebben kan dat ook, maar dan moeten er twee partities gemaakt worden.


Maarja, groter dan 2TB USB stick heb ik nog nooit gezien.

Norton Ghost werkt ook met NFTS. Ik denk dat jouw image dan inderdaad groter is dan 4GB. Dus even opnieuw formateren naar NFTS.

Welke software gebruik je om een bootable USB disk te creëren?
 
Wil je een USB stick van 4TB FAT32 hebben kan dat ook, maar dan moeten er twee partities gemaakt worden.
Kan ook niet.....
Grotere partitie of schijf dan 2TB dient het een GPT indeling te hebben, max. 1 x 2TB in MBR en waarom nu weer naar NTFS verwijzen, de TS wil gewoon een USB stick van 64GB indelen naar Fat32 wat met Windows zelf niet kan, max. is dat 32GB, maar ja, lezen is natuurlijk geen optie.
 
BTW: Tot Windows 8 kun je nog Norton Ghost gebruiken, was ook destijds mijn favoriet.
In 2013 zijn ze gestopt:
Dus alleen nog zonder reparaties aan nieuwere systemen t/m win7 bruikbaar.
Aomei Backupper werkt als vervanger prima. Heb dus 2 recovery sticks een voor MBR en voor UEFI systemen. Daar kom je niet omheen dat je een van de 2 of allebei nodig hebt.
Foxclone heb ik achter de hand voor Linux en voor Windows systemen met eMMC, die worden door diverse backup/kloon tools niet altijd goed herkend.
 
Kan ook niet.....
Grotere partitie of schijf dan 2TB dient het een GPT indeling te hebben, max. 1 x 2TB in MBR en waarom nu weer naar NTFS verwijzen, de TS wil gewoon een USB stick van 64GB indelen naar Fat32 wat met Windows zelf niet kan, max. is dat 32GB, maar ja, lezen is natuurlijk geen optie.
Formateren van 64GB of groter naar FAT32 kan zeker binnen windows. Dit kan via het commandprompt met diskpart of Powershell.
Leuk dat TS een USB naar FAT32 wilt hebben. Ook al zie ik de reden er niet zo goed van.


  1. Verbind de USB-stick:
    • Steek de USB-stick in een beschikbare USB-poort op je computer.
  2. Open Command Prompt als Administrator:
    • Druk op Win + X en kies "Command Prompt (Admin)" of "Windows PowerShell (Admin)" om de opdrachtprompt als beheerder te openen.
  3. Start Diskpart:
    • Voer het commando diskpart in en druk op Enter.
  4. Lijst de Schijven op:
    • Typ list disk en druk op Enter om een lijst van alle beschikbare schijven weer te geven.
  5. Selecteer de USB-stick:
    • Typ select disk X (vervang "X" door het nummer dat overeenkomt met je USB-stick) en druk op Enter.
  6. Verwijder alle Partities:
    • Typ clean en druk op Enter. Dit verwijdert alle partities op de geselecteerde schijf.
  7. Maak een Nieuwe Partitie aan:
    • Typ create partition primary en druk op Enter.
  8. Selecteer de Nieuwe Partitie:
    • Typ select partition 1 en druk op Enter.
  9. Formatteer de Partitie naar FAT32:
    • Typ format fs=fat32 quick en druk op Enter. De optie "quick" zorgt voor een snelle formattering.
  10. Wijs een Schijfletter Toe:
  • Typ assign en druk op Enter om een schijfletter toe te wijzen.
  1. Verlaat Diskpart:
  • Typ exit en druk op Enter.

    Even van google gekopieerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan