USB stick onbruikbaar na virusscan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duijzer

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2009
Beste helpers,

Ik heb op mijn USB-stick erg veel belangrijke bestanden staan die als back-up dienen. Daarnaast heb ik ook mijn werkbestanden op mijn USB-stick staan die ik dus nergens anders nog heb opgeslagen.

Voor het weekend moest ik op een school pc een presentatie zetten vanaf mijn USB-stick. Toen ik mijn USB-stick in de USB-poort deed stond er een melding op de pc dat (ik dacht, maar weet dit niet 100% zeker) het autorun bestand van de USB-stick een virus was, en deze is automatisch verplaatst naar de Quarantaine. Nu probeerde ik thuis mijn USB-stick en deze had geen automatische opstart meer. Ook als ik dubbel klik bij 'mijn computer' weet hij niet met wat voor bestand hij het moet openen. Ik kan op mijn thuis pc nog wel 'verkennen' doen, maar op mijn werk pc niet meer.

Hoe los ik dit op?

Alvast bedankt,

Huibert

hoe bedoel je "automatische opstart"? Voor wat precies?

Normaal gesproken als ik mijn USB-stick in de poort stop, krijg ik een schermpje waaruit je kan kiezen of je bijvoorbeeld, foto's wil zien, films wil bekijken, of mappen en bestanden openen etc. (gewoon de pop-up zodra je de usb verbindt met de pc). Naast dat dit scherm niet meer tevoorschijn komt, kan ik bij 'mijn pc' wel de schijf zien, maar niet meer openen. (het icoon is ook veranderd van een schijf, naar zo'n gele map).
Ter illustratie:

1319476570_5_Q-y8.jpeg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan