USB-stick onveilig verwijderd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chinka

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2008
Berichten
9
Ik geef het toe :Handig is anders,maar ik heb mijn usb-stick niet juist verwijderd(dat moest door rechtsonder op het icoontje te drukken).
Als ik de stick nu weer in de usb-poort steek hoor ik wel een geluid,maar ik zie rechtsonder geen icoontje en na klikken op "deze computer" verschijnt hij niet in F: als verwisselbare schijf!
Neem ik een andere stick en stop hem in dezelfde poort,dan gaat alles zoals het hoort.
Hoe los ik dat probleem met die eerste(Sandisk Cruzer micro) op?
Graag uitleg voor "dummies",dat begrijp ik hopelijk.
Bij voorbaat dank!
Chinka
 
Heb je al in apparaatbeheer gekeken toen je je USB-stick (Sandisk) erin deed?
 
usb-stick onveilig verwijderd

Nee Tim,nog niet.Ik zal het meteen doen.Hartelijk dank voor je snelle reactie.Chinka
 
USB-stick onveilig verwijderd.

Beste Tim en Hansscheer,
Dank voor jullie bereidwillige hulp,maar met beide aanwijzingen blijk ik niet uit de voeten te kunnen:Wanneer ik Apparaatbeheer probeer te benaderen krijg ik:Kan de pagina niet weergeven.
Van de link van Hansscheer heb ik de snelkoppeling naar het programma nu op m'n bureaublad staan,maar als ik het probeer te openen moet ik "device "e.d. invullen,maar dat gaat niet,want ik weet niet wat dat is en bovendien is het zo'n grijs veld wat niet actief is.
Is zo iemand(als ik) nog te helpen?

Groet,
Chinka
 
Voer de volgende stappen uit:

  • PCWizard downloaden (http://www.cpuid.com/pcwizard.php, even goed kijken bij Version History)
  • Download en installeer PCWizard
  • Kijk in PCWizard voor 'Mainbord' hebt (klik ook op het 'Mainbord icoontje')
  • Typ je Mainbordnaam in google + driver (bijv. "Foxconn 946GZMA driver")
  • Download en installeer dan je driver
  • Start windows opnieuw (IS BELANGRIJK!!!)
Als het niet lukt, zet je Mainbord-naam dan hier even op het forum neer, dan kunnen wij voor je verder zoeken.

Tim
 
Laatst bewerkt:
Usb-stick onveilig verwijderd

Ik ben een beetje huiverig om all the way te doen wat je zegt Tim.
Pc wizard geeft als moederbord aan:AsusP4P800S-X.
Met behulp van een scanprogramma op "jouw" site vind ik dat er nogal wat drivers "out of date"zijn>zie bijlage.
Verder heb ik de driver dacht ik gevonden op http://www.driverstock.com/ASUS-P4P800S-driver-download/6-9-10021/index.html .
Kan ik dat zonder problemen downloaden en installeren? En dan?
Volgens mij zit de bijlage hier nu bij(paperclip).
b
Ben benieuwd naar je reactie.
Chinka
 

Bijlagen

  • Out of date drivers.doc
    91 KB · Weergaven: 47
Wanneer de ene USB stick wel functioneert in een poort en de andere niet , dan lijkt mij , dat het probleem niet bij de drivers ligt , maar bij de USB stick .

Dat de Format Tool van Hansscheer niet werkt, komt omdat de stick niet wordt herkend.
Een goed functionerende stick of Memory Card wordt direct herkend.
Het lijkt erop dat je stick is overleden.

Voor het geval , dat je hem toch aan de praat krijgt , kun je Recuva gebruiken :
http://www.recuva.com/

Voor het updaten van drivers , vind ik RadarSync een goede optie :
http://www.radarsync.com/
 
Laatst bewerkt:
Sorry , maar mijn stick leek ook overleden , toch lukte het mij met de tool van HP , om hem weer levend te maken . SP27213
Hans
 
Sorry , maar mijn stick leek ook overleden , toch lukte het mij met de tool van HP , om hem weer levend te maken . SP27213
Hans

Of de stick is overleden , of TS heeft Vista , want daarin werkt de tool niet .
 
USB-stick onveilig verwijderd

Dank je ,Ronnie 1,
Ik heb al contact met Hansscheer.
 
Of de stick is overleden , of TS heeft Vista , want daarin werkt de tool niet .

Moet bovenstaande reply even corrigeren ! :eek:

HP USB Format Tool werkt wél voor een USB stick in Vista !

Bij mij wordt echter een goed functionerende 1Gb Memory Card niét herkend.
 
Usb-stick onveilig verwijderd

Ronnie 1,
Dank voor je correctie.

Chinka
 
En heb jij die tool al of moet ik hem mailen ?
Ben benieuwd of de stick nog gereanimeerd kan worden .
Hans
 
Hallo Chinka ,
Nog iets om bij stil te staan , voor het geval de stick weer leeft . is verloren data weer met programaatjes geheel of gedeeltelijk terug te halen , zelfs na het formateren
Let er dan op dat je de stick dan niet gebruikt voor je zo'n programma hebt geprobeert .
Na beschrijven van de stick is verloren data echt niet meer terug te halen.
Zo heb ik van een geformatteerd geheugenkaartje toch nog 75% van mijn foto's terug kunnen halen met dit programma
pci_nl_smartrecovery

Hans
 
USB-stick onveilig verwijderd

Ja,beste Tim,Ronnie1 en hansscheer,
..als je de stick weer tot leven krijgt....,
maar dat lukt juist niet:SP 27213 zegt bij uitvoeren:Confirm uninstall en do you want to remove ,en dat lijkt me niet zo'n goed idee!!
En ik werk met Windows XP en niet met Vista.Mijn moederbord is dus:AsusP4P800S-X.
Misschien is het toch goed ,Hansscheer,als je me de tool mailt,
want voorlopig lijkt het erop dat m'n Cruzer kapot is.
Dank voor de hulp.
Chinka
 
rechtermuis op "my computer" (mijn computer)
Kies voor "Manage" (beheer)

Klik hier op "disk management" (ehh?)

Staat de schijf hier ook niet bij?
 
USB-stick onveilig verwijderd

Best Marsmannetje,
Rechtsklik op "Deze computer" geeft achtereenvolgens:
Beheren>Computerbeheer>Systeemwerkset>Apparaatbeheer>USB-controllers,waar
5 maal Intel .....24D2,24D4,24D7,24DE,24DD. Dan:Ondersteuning voor USB-afdrukken en tot slot 5maal USB-hoofdhub.
Ik veronderstel dat die 5 overeenkomen met de 5 usb-ingangen aan de achterzijde van mijn computer;ik gebruikte echter één van de twee aan de voorzijde.
Verder kon ik niets ontdekken over de bewuste(nou bewusteloze)usb-stick!
Toch hartelijk dank.
Chinka
 
Best Marsmannetje,
Rechtsklik op "Deze computer" geeft achtereenvolgens:
Beheren>Computerbeheer>Systeemwerkset>Apparaatbeheer>USB-controllers,waar
5 maal Intel .....24D2,24D4,24D7,24DE,24DD. Dan:Ondersteuning voor USB-afdrukken en tot slot 5maal USB-hoofdhub.
Ik veronderstel dat die 5 overeenkomen met de 5 usb-ingangen aan de achterzijde van mijn computer;ik gebruikte echter één van de twee aan de voorzijde.
Verder kon ik niets ontdekken over de bewuste(nou bewusteloze)usb-stick!
Toch hartelijk dank.
Chinka

Nee je zit niet goed.
Je moet onder computerbeheer ergens zien staan wat lijkt op Schijfbeheer/Diskmanagement of iets dergelijks.
Je ziet dan al je schijven. In elk geval je harde schijf en dvd-rom/brander. Maar als het goed is ook je usbstick.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan