USB stick partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

laurensho

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2008
Hallo,

Ik heb een 4 gb usb stick. Nadat ik hier linux op had gezet, wilde ik er windows 7 opzetten. Het programmatje van microsoft gaf echter aan dat de stick 4gb of groter moest zijn. Ik ging naar schijfbeheer, en zag daar het waarschijnlijke probleem al: 1,74 gb Niet-toegewezen ruimte. Heeft iemand enig idee hoe ik dit weer toewijs?

Laurens

Hoeft niet, hij kan met een partitie-manager kijken of hij de niet-toegewezen ruimte erbij kan trekken...

4 Gig is 4 Gig.
Als het z.g. 'installatie' programma'tje waar TS het over heeft een minimumruimte aangeeft en de capaciteit van de stick is al 4 gig dan zal het ook niet lukken als daar Ubuntu op staat ....
Het verbaast me overigens wel, deze topic ......
Want kennelijk wil TS Win7 op die stick installeren ..... en dat gaat natuurlijk helemaal niet werken.
Het is Linux niet .... :P

Uit zn verhaal maak ik op dat van de 4gb maar 2,3gb is toegewezen. Wat W7 betreft ga ik er van uit dat hij bedoeld dat hij zn installatie-dvd naar zn stick wil kopiëren, en dat gaat idd niet passen met 2,3gb toegewezen ruimte...

Laatst bewerkt:
Hey snijworst,

Ik heb het geprobeerd, maar helaas lukt het niet. Nog meer oplossingen?

Laurens

Kun je hier een schermafdrukje plempen van schijfbeheer?

Hoi,
Een standaardvolume kan uitsluitend worden uitgebreid als het niet is geformatteerd met een bestandssysteem, of als het is geformatteerd met het NTFS-bestandssysteem.
Bron: schijfbeheer.
Waarom pak je niet gewoon een andere usb-stick? Zo duur zijn die dingen nou ook weer niet. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan