usb stick probleempje

• Onderwerp starter Onderwerp starter keon
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

keon

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2001
Probleempje,

Ik heb vandaag een usb stick (apacer audio steno BP 300) gekocht. Als ik deze aansluit op mijn usb hub krijg ik rechtsonder in beeld een icoontje te zien dat ie het apparaat herkend (het werkt goed volgens de apparaat eigenschappen in windows) ik kan het apparaat daarentegen alleen "veilig verwijderen". Als ik dubbelklik op dit icoontje staat er ook aangegeven dat het "USB apparaat voor massaopslag" zich bevind in station (H). Ik kan dit station nergens vinden (windows verkenner etc) station "removable disk" zoals in de handleiding staat.

Weet iemand hoe dit op te lossen? Ik heb van alles geprobeerd maar kom er niet uit.

Ik heb trouwens winXP prof. en heb ook de driver van de bijgeleverde cd al geprobeerd.

Je zegt dat je het apparaat alleen veilig kan verwijderen. Wat bedoel je hiermee? Als je bedoelt dat je in je taakbalk klikt op het icoontje Hardware Veilig Verwijderen, dan klopt dat. Het is altijd beter om die optie te gebruiken.

Het is inderdaad raar dat je m niet ziet in de verkenner. Hij is dus wel zichtbaar in het apparaatbeheer, bij schrijfstations??

Rechtsklik anders eens in de verkenner op een bestand en kies voor Kopiëren naar... Staat daar station H wel tussen??

Bij mij duurt het af en toe ook even voordat het station zichtbaar wordt in de verkenner. Het afsluiten van de verkenner en het weer opstarten wil dan nog wel eens helpen.

Ik bedoel idd dat icoontje + veilig verwijderen in de taakbalk.

Ja, in de apparaatbeheer staat ie erbij, bij de schijfstations en ook bij de usb controllers

rechtermuisklik op bestand > kopieren naar, had ik al geprobeerd, en ook hier geen station "H" :s, frustrerend,

hmmz in ieder geval bedankt,

Heb het zelfde probleem zoals je beschrijft, alleen deed alles eerst prima. Nu zie ik dus ook nergens meer een schijfletter voor de USB stick.
Ik heb een muis, externe harde schijf en audio boxen op de zelfde USB hub die het allemaal wel doen. Mijn digitale camera wordt ook niet meer herkend.

Start - Configuratiescherm - Prestaties en Onderhoud - Systeem - Tabblad Hardware - Apparaatbeheer - USB-controllers

Hier staat als het goed is ergens jouw usb stick. Meestal heet deze "USB-Apparaat voor massaopslag.

Nu klik je met rechter muisknop en klik je op inschakelen.

Meestal is hij om een of andere reden uitgeschakeld, dan zou dit moeten helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan