USB stick(s) wordt niet meer herkend!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

j0han15

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2009
Er is één probleem, en dit zijn nu eigenlijk 2 problemen geworden:

We hebben er nieuwe PC gekocht en daar vista ultimate opgezet! Alles werkte, behalve USB sticks! Hij kon gewoon geen usb sticks lezen, terwijl de muis (USB aangesloten) wel gewoon werkte!

Hoe kan dit ? Wat kan het probleem zijn? (vista, of het moederbord o.d)?
(drivers zijn geinstalleerd)

Maar nu het volgende probleem, we hebben dit dus met 2 werkende USB sticks getest maar NU doen BEIDE USB sticks het in geen enkele computer meer!! (getest in 4 computers!!)

Wanneer ik de stick in mn computer steek, vindt hij gewoon helemaal NIKS! Ook gaat het lampje van mn stick niet branden!!

Wat is het probleem??? En wat kunnen we doen??

Laatst bewerkt:
je zou bijna zeggen dat de spanning om de usb poort van je nieuwe pc te hoog is dat zal met een muis niet zo'n probleem zijn maar voor gevoelige usb stiks wel

(het is maar een vermoeden hoor ik kan zonder te meten niks bewijzen en mischien heb ik het ook wel helemaal mis

bedankt.

Gaan we inderdaad even meten. Dit moet 5 volt zijn toch?

bedankt.

Heb het gemeten, en gewoon 5 volt!
Dus dat is gewoon goed....

Zou het aan het OS kunnen liggen? (vista)

je zou kunnen proberen om het voor de zeker heid met een goedkope usb stick nogmaals te testen, eerst op een andere pc en als hij dan goed blijkt dan op je eigen pc.

het lijkt me stug dat je 2 zwakke usb stick had maar het kan natuurlijk wel,
het lijkt me niet aan vista te liggen om dat de usb stick na die tijd ook niet meer op een andere pc werkt toch ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan