USB stick verdeel

Status
Niet open voor verdere reacties.

SourisGL

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 nov 2012
Beste allemaal,

Enige tijd geleden is er wat met 'm USB stick gebeurd, waarvan ik niet meer weet wat precies.
Wanneer ik in Disk Management kijk, ziet dat er als volgt uit:

21en76q.png

De Unallocated ruimtes kan ik niets mee. Ik kan deze niet samenvoegen o.i.d.
Origineel is het een 4GB stick. Maar zoals op de afbeelding ook afgelezen kan worden, weergeeft Windows maar 1GB.

Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Steven

Advies: maak de USB stick leeg (bestanden tijdelijk naar je pc kopieren), en verwijder dan alle alle partities en maak 1 nieuwe partitie van de 4GB. Je hebt nu namelijk 0.87 + 1,82GB niet in gebruik van je USB stick, wat natuurlijk zonde is. Tevens is het onnodig om met een usb stick in partities te werken.

Dat is dus een beetje het probleem. Ik kan niets met die ongebruikte ruimte:

2ilk2o9.png

De ruimte die wel toegankelijk is, kan ik alleen formatteren. De andere blauwe ruimtes kan ik helemaal niets mee.
Er verschijnt een error als ik die wil formatteren.

Bedankt voor je snelle reactie.

Steven

Laatst bewerkt door een moderator:
wat zijn de opties als je rechter muisknop op de 1GB partitie doet? Is in ieder geval wat raars aan de hand

Ik denk inderdaad dat de sleutel ligt in het formateren naar FAT32 of NTFS ;)

Probleem is duidelijk: Er staan 4 primary partities op en 1 extended. Dat is er (dus) 1 teveel.
Je zult de hele partitietabel leeg moeten maken.
Doe het als volgt:
a. Maak een snelkoppeling naar diskpart.exe op je bureaublad, rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
b. in Diskpart:
Select disk 3
List partition

en als je inderdaad ziet wat je in je schermafdruk weergaf:
Clean

De hele partitietabel is dan weg, en de schijf is weer helemaal leeg. Natuurlijk is dan ook alles weg wat (ooit) op die stick stond!

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dat leek veelbelovend, echter krijg ik een foutmelding:
nebztx.png

In diskmanagement heb ik ineens wel één ruimte. Ik heb dat programma'tje van HP geïnstalleerd, nog niets gedaan, en hij weergeeft dit.
Lekker vaag, haha.
33u5umd.png

Maar wanneer ik deze wil formatteren, naar FAT32 of NTFS zoals een van jullie zei, wordt er een msgbox met de volgende melding weergeven:

fop4yo.png

De bovenste is via diskmanagement, en de onderste is via een Windows pop-up.

Bedankt voor jullie reacties op de zondagmorgen!

-- Edit

En als ik 't via het programma van HP probeer;

rvlw8m.png

Gegeven dat:
a. Diskpart ineens maar 1 partitie weergeeft ipv. 5
b. Schijfbeheer ineens weer een andere partitie-indeling weergeeft
c. Je nu ineens meldingen krijgt alsof er niets te schrijven is naar de stick
d. Die 5 partities zoals je die eerder had nooit op die stick hadden moeten kunnen komen

zou ik sterk het idee krijgen dat de stick zelf corrupt is (specifiek: het flash-geheugen erin).

Ik zou de moeite niet meer nemen en het ding weggooien (of garantie claimen, mocht dat er nog op zitten en qua geld zinvol zijn).

Tijs.

Niks te vinden met regedit.
Ik draai trouwens Windows 7 Ultimate 64 bit, misschien dat 't invloed op iets heeft.

't programma blijft op Please Wait... staan..

Ik denk dat ik inderdaad de hoop maar moet opgeven en een nieuwe aan moet schaffen.

Helaas pindakaas. Toch hartelijk dank voor jullie hulp.

Steven

Gelieve niet de citaat weer terug zetten als een moderator deze weghaalt. Het is niet nodig te citeren als je direct reageert. De topics worden anders lang met steeds dezelfde tekst. Wil je specifiek iets aanhalen, kun je uit het citaat het overbodige verwijderen.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan