USB stick voor draadloos internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

boekanier

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Een vriendin van mij heeft beneden een KPN Esperia box (thomson) voor bedraad internet.
Ik heb begrepen, dat ze die simpel op draadloos kan overzetten.

Ze heeft sinds kort voor de kids een 2e pc boven.
Begrijp ik het goed, dat je via een daarvoor geschikte usb stick daar ook kunt
internetten.
Wat kost zo'n stick?

Las ik het ook goed, dat er gratis software is, waarmee je van een gewone lege
usb stick zelf een internet stick kunt maken?

die sticks zijn niet zo duur. als je op paradigit.nl kijkt zie je er 7 staan bij: onderdelen>internet en netwerken>netwerk draadloos>Externe netwerkontvangers (USB).
maar om het makkelijk te maken heb ik ze hier onder gezet :).

10013904 Linksys Wirel.compact USB Adapter 54Mbps € 29, 99
10020472 Linksys Wireless USB 54Mbps € 14, 99
10019142 Linksys Wireless USB N Adapter € 39, 99
10019509 Sitecom Wireless USB 54 Mbps WL-168 € 9, 99
10020444 Sitecom Wireless USB 54 Mbps WL608 € 17, 99
10018719 Sitecom Wireless-N USB Adapter WL-302 € 29, 99
10020443 Sitecom Wireless-N USB Adapter WL-344 € 39, 99

p.s ik heb er laatst oo keen gekocht. ik ging voor die van 10 euro maar die bleek er niet meer te zijn. misschien hebben ze hem nog wel bij jou in de buurt anders kan je net zo goed die van 17,99 pakken.
hopelijk heb je hier genoeg aan.

voor de beste kwaliteit draadloos internet heb je een N+ verbinding nodig.

de duurdere uit de hierboven genoemde adapters.

laptops hebben vaak zelf al een ingebouwde adapter.

als alternatieve opties (zeg maar gerust duurdere opties) kun je voor een dongel kiezen (meer voor laptops als je vaak reist of in de auto zit) of mobiele breedband (ook meer voor laptops maar dan zonder usb adapters of andere uitsteeksels maar gewoon een stabiele draadloze verbinding over een groot bereik)

Basw14 en Nippponsei

Hartelijk dank voor jullie uitvoerige informatie aan de hand waarvan het zeker wel zal lukken.:thumb:

Ik ben wat te voorbarig geweest want ik zit toch nog met een paar vragen, waar ik geen antwoord op vindt.

Beneden staat dan een pc en een op draadloos in te stellen modem.
Moet die pc dan ook zo'n usb stick hebben?

Moeten beide computers nog bepaalde kaarten (ethernet kaarten) hebben?
Die beneden heeft natuurlijk een ethernetkaart want daar staat nu het modem op aangesloten.

tegenwoordig hebben de meeste moederborden standaard al een interne ethernet kaart.

dit geld voor zowel laptops als desktops (pc)

voor als het om een oudere pc gaat kan het dus zijn dat hij geen netwerk kaart heeft.

in dat geval kun je goedkope oude losse netwerkkaartjes halen die je er zo in kan prikken.

een ethernet (dus kabel) kaart is geen vereist voor een pc om goed te werken maar wel handig want soms moet je bepaalde instelling bedraad doen. bijv een router instellen kun je niet draadloos als de router nog niet draadloos geconfigureerd is :P

in jou geval heeft de pc beneden een verbinding met de modem bedraad. deze heeft dus geen draadloze usb adapter nodig tenzij je geen kabels wilt zien en alles draadloos wilt.

je wilt de computer boven draadloos hebben dus zul je een draadloze ontvanger moeten kopen (tegenwoordig allemaal usb dus) tenzij de pc al een interne draadloze ontvanger heeft (maar dit is vrij zeldzaam bij desktops)

ik probeer even je netwerk structuur te achterhalen want even voor de duidelijkheid:

je hebt een router nodig wil je meer pc's aan 1 modem hangen.

juiste opstelling: modem>router>pc beneden(bekabeld) de router geeft een draadloos signaal uit die de usb adapter in de pc boven kan ontvangen.

...........................................................................
.....................................................................................................................
juiste opstelling: modem>router>pc beneden(bekabeld) de router geeft een draadloos signaal uit die de usb adapter in de pc boven kan ontvangen.

Helemaal duidelijk en gunstig voor vriendin, die niet alleen op de kids maar ook op de kleintjes moet letten:)

Hartelijk bedankt weer voor deze snelle reactie.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan