Usb stick wordt wel herkend maar opent niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cruzer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2006
Berichten
16
Beste Forum lezers,

Ben in het bezit van een SanDisk Cruzer Mini 256Mb. Heb deze al enkele maanden niet gebruikt. Vorige week XP opnieuw geìnstalleerd. Probleem USB stick wordt wel herkend maar nadat ik op CruzerLock klik geeft hij onderstaande foutmelding. Hoop dat foutmelding leesbaar is:rolleyes:
Voor de zekerheid voeg ik tekst toe
AppName securdatastor.exe AppVer 6.4.0.21 ModName actskn43.ocx Modver 4.3.0.0 Offset 0001ab.34

Vanmiddag heb ik een 2e gekocht een Cruzer Micro in de veronderstelling dat oude kapot was. zelfde foutmelding stom stom :eek:

Het probleem is ook dat ik die gegevens nodig heb voor een sollicitatiegesprek in Glasgow eind maart:eek:

Wie O Wie helpt mij uit de brand:confused:
 

Bijlagen

  • Naamloos-1.jpg
    Naamloos-1.jpg
    86,3 KB · Weergaven: 106
Laatst bewerkt:
Vreemd. Er staat iets van securedatastor.exe en dat is een programma voor encryptie. Kijk naar de linken.
 
En wat gebeurt er als je het ding in een andere pc prikt?

Optie 2: Geef het ding waar hij om vraagt en installeer het lock-progje. Vandaaruit verder werken........
 
Confictius zei:
En wat gebeurt er als je het ding in een andere pc prikt?

Optie 2: Geef het ding waar hij om vraagt en installeer het lock-progje. Vandaaruit verder werken........


wat bedoel je met lock-proje:confused:
 
je heb een programma/driver nodig voor je USB stick.
 
heb je geen meegeleverd driver cd gekregen?
en draai je op XP? Zo ja dan zou die hem moeten vinden. Anders is er geen USB driver geinstalleerd (lijkt me stug met XP)
 
JerX zei:
heb je geen meegeleverd driver cd gekregen?
en draai je op XP? Zo ja dan zou die hem moeten vinden. Anders is er geen USB driver geinstalleerd (lijkt me stug met XP)

Als je de bijlage opent die ik heb meegestuurd kun je zien dat de USB stick wordt herkend. Normaal gesproken klik ik dan op CruzerLock geef mijn wachtwoord voila... en krijg ik nu de foutmelding:eek:

Overigens bij deze sticks wordt geen aparte software geleverd. Die zit op de stick zelf en als het goed is wordt deze herkend door XP. Het is in feite plug & play. Voor de zekerheid heb ik ook mijn digitale camera op de poort aangesloten en deze wordt gewoon herkend en kan ik ook openen.

Verder zit er een printer op een poort, Lexmark X1150 (3 in 1)
En een draadloos toetsenbord op een poort, microsoft wireless multimedia (onlangs gekocht)
 
zover ik kan lezen is er een storing. Mara jij zei dat je ook een ander USB apperaat had geprobeert en die het wel deed. Hmm ok nou als ik jou was zal ik terug gaan met die stick en hun meer over info vragen
 
JerX zei:
zover ik kan lezen is er een storing. Mara jij zei dat je ook een ander USB apperaat had geprobeert en die het wel deed. Hmm ok nou als ik jou was zal ik terug gaan met die stick en hun meer over info vragen

Vriend van mij heeft zelfde pc. Stick werkt daar wel heb gegevens daarvan af gehaald. Nietemin probleem blijft op mijn pc sticks werken niet. In januari werkte Mini Cruzer nog.

Probleem moet dus op mijn pc zitten.:eek:
 
Kijk eens bij je services. Misschien staat er iets uit dat slaat op Usb-sticks.
In ieder geval is er verwisselbare opslag.

start/uitvoeren/typ services.msc
 
Laatst bewerkt:
Elisa zei:
Kijk eens bij je services. Misschien staat er iets uit dat slaat op Usb-sticks.
In ieder geval is er verwisselbare opslag.

start/uitvoeren/typ services.msc


Heb gekeken:

a. Universale plug & play apparaat host staat op: uitgeschakeld

b: Verwisselbare opslag staat op: handmatig

Beide op automatisch zetten?
 
Nee, de bovenste heeft dacht ik ook met je veiligeheid te maken. Zo laten staan.
De onderste op gestart zetten.
 
Elisa zei:
Nee, de bovenste heeft dacht ik ook met je veiligeheid te maken. Zo laten staan.
De onderste op gestart zetten.

Helaas... verwisselbare opslag op automatisch gezet resultaat het zelfde :eek:

Volgens mij zat je in de buurt het gaat inderdaad om massa opslag. Tenminste ik ben maar een Newbie maar het lijkt mij logisch:rolleyes:
 
Heb je gestart? Daar gaat het om. Dat gaat ook goed met handmatig.
 
Elisa zei:
Heb je gestart? Daar gaat het om. Dat gaat ook goed met handmatig.

Ehhh... Wat gestart, hoe gestart, waarom gestart (ik zie de humor nog wel):D

Heb instelling op automatisch gezet, pc opnieuw opgestart en voila... zelfde foutmelding

Of moet ik verwisselbare opslag in services instellen op handmatig?
 
Als je klikt op die regel kun je twee dingen doen. Voor handmatig/automatisch/uitschakelen kiezen maar er is ook een knop gestopt/gestart. Die moet op gestart staan.
Of
Op de eerste pagina zelf dan zie je bij de omschrijving (linksboven)gestopt of gestart staan. Staat er de service starten dan moet je dit nog doen.
 
Elisa zei:
Als je klikt op die regel kun je twee dingen doen. Voor handmatig/automatisch/uitschakelen kiezen maar er is ook een knop gestopt/gestart. Die moet op gestart staan.
Of
Op de eerste pagina zelf dan zie je bij de omschrijving (linksboven)gestopt of gestart staan. Staat er de service starten dan moet je dit nog doen.

Elisa,

Status = gestart
Opstarttype = automatisch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan