USB stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alphonse

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2005
Hoi,

Ik wil binnenkort windows 98 se op mijn laptop vervangen door xp home edition. Moet dan eerst mijn programma's en bestanden opslaan anders ben ik die dadelijk kwijt. Wil hiervoor een usb stick gebruiken en dus 1 kopen. Wat raden jullie mij aan te kopen ? op mijn laptop zit 192 MB geheugenruimte.

Hallo

Welk merk/type is uw "mijn laptop"????

512MB is volgens mij het strikte minimum om x.p. soepel te laten draaien .

Het opslaan , een extra " backup" nemen van de data , is niet echt noodzakelijk , mits dit uiteraard reeds meerdere malen is gedaan ???

Je kunt dan terugvallen op de eerdere door u gemaakte "backups ...."

Indien niet , dan is dit uit veiligheidsoverwegingen op zijn minst ...."hoog dringend" alsnog te doen ....

Peter

Laatst bewerkt:
als je W 98 gaat vervangen door W XP, is het helder. Je gaat vervangen, iets ouds door iets nieuws, dus je bestanden op W 98 (en W 98) zullen verdwijnen (dus ook je backups!)
je kunt kiezen om XP naast W 98 te installeren, je bestanden op W 98 zullen blijven staan, maar dat wil niet zeggn dat ze automatisch onder XP zullen werken, temeer omdat ik niet weet over welke bestanden het gaat.

Opslaan op een usb stick is een goed idee, maar wat is een goede???? Wat is goed??????? En wat is slecht???? Van de week kocht ik een naamloos ding van 1 gieg voor E 35,- inclusief. Dat is goedkoop, maar is dit dus slecht??? Of is E 100,- een gevoel dat het dus goed is. Allee, ge zijt geen Hollander voor wie alles goed (koop) moet, koop gewoon een stick met een flinke ruimte, altijd handig. Nu zet je de bestanden van W 98 naar XP over, voldende week zet je er je back-up van XP op.

VDK_P zei:
Hallo

Welk merk/type is uw "mijn laptop"????: Compaq presario 1200

512MB is volgens mij het strikte minimum om x.p. soepel te laten draaien .

Het opslaan , een extra " backup" nemen van de data , is niet echt noodzakelijk , mits dit uiteraard reeds meerdere malen is gedaan ???

Indien niet , dan is dit uit veiligheidsoverwegingen op zijn minst ...."hoog dringend" alsnog te doen ....

Peter

VDK_P zei:
Hallo

Welk merk/type is uw "mijn laptop"????

512MB is volgens mij het strikte minimum om x.p. soepel te laten draaien . Volgens informatie kan ik het geheugen van mijn laptop niet verder verhogen dan 192 Mb. Geld voor een nieuwe pc/laptop heb ik niet. Laatste tijd regelmatig berichten (Microsoft;Bankinstelling;firewall-leverancier) dat medio juli het gedaan is met uitgeven van patches (Microsoft) en updates (firewall) en garanties beveiliging bij bijv. internetbankieren

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan