USB-sticks niet te vinden in Verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antonzwart

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Berichten
44
Goeiemiddag,

Dit probleem is al enkele keren behandeld op het forum maar ik kom nog niet verder met de tips.
Ik heb verschillende USB-sticks die ik wissel tussen mijn desktop en verschillende Laptops. Sinds kort herkent de Desktop (Medion Pentium4 met in het front 2 usb-poorten en achterop 4) die sticks niet meer, d.w.z. in de Verkenner kan ik ze niet benaderen via een stionsletter, wat eerder wel kon. Ik heb al van alles geprobeerd. Ik durf nog niet in het apparaatbeheer die usb-aanwijzingen weg te halen. Ergens anders las ik dat er moet staan dat die poorten "enhanced"moeten zijn. Als het me lukt zal ik er een afbeelding van het venster computerbeheer bij doen. De sticks worden nog wel in de laptops herkend.

Wie heeft goede raad voor mij?
Vriendelijke groet,
Anton
 

Bijlagen

  • comp_beheer.jpg
    comp_beheer.jpg
    94,7 KB · Weergaven: 83
Oplossing voor "onvindbare" USB-stick

Misschien is dit iets voor je?

Ik heb uiteindelijk via de Medion-helpdesk deze oplossing gevonden die ook goed werkt!

DEVMGR_SHOW_NONPRESENT_DEVICES

Voordat u onderstaande uitvoert is het noodzakelijk dat u het usb apparaat loskoppelt van de PC.

Het komt vaker voor dat een PC oude stuurprogramma’s van apparaten die niet meer worden gebruikt op de PC verwisseld met drivers die hij wel moet hebben. Daarom moeten deze oude drivers uit het systeem verwijderd worden. Dit doet u als volgt:

- U start de PC normaal op en kiest uw eigen gebruikersaccount
- Als de PC volledig is opgestart drukt u met de linker muisknop op “start”.
- Rechtsboven ziet u “Deze computer” staan. Druk hier met uw rechter muisknop op.
- U krijgt nu een nieuw schermpje in beeld. Onderaan in dit schermpje staat eigenschappen”. Druk hier met uw linker muisknop op.
- U krijgt nu een nieuw scherm in beeld. Rechts boven in dit in dit scherm ziet u de tekst
“geavanceerd”. Druk hier met uw linker muisknop op.
- Links onder in het scherm ziet u nu “omgevingsvariabelen” staan. Druk hier met uw linker muisknop op.
- In het volgende schermpje wat u ziet staan 2 teksten: “naam van variabele” en “waarde van variabele”. Klik met uw linker muisknop in het lege veld rechts van de tekst: “naam van variabele”.
- Er gaat nu een cursor knipperen in dit lege veld.

Typ hier het volgende letterlijk in: devmgr_show_nonpresent_devices.
Een laag streepje krijgt u door de SHIFT toets in te drukken en tegelijk op de – toets te drukken.
- Klik nu met uw linker muisknop in het lege veld rechts van de tekst: “waarde van variabele”. Typ hier nu het nummer: 1.
- Vervolgens drukt u nu 3 keer op “ok” in de verschillende schermen die u achter elkaar zult zien.
- Daarna drukt u met uw linker muisknop achtereenvolgens op start”->”afmelden”->”afmelden”.
- U krijgt nu de na(a)m(en) van uw gebruikersaccount(s) te zien. Klik nu met uw linker muisknop op de account waar we net inzaten.
- Als de PC volledig is opgestart drukt u met de linker muisknop op “start”.
- Rechtsboven ziet u “Deze computer” staan. Druk hier met uw rechter muisknop op.
- U krijgt nu een nieuw schermpje in beeld. Onderaan in dit schermpje staat “eigenschappen”.

Druk hier met uw linker muisknop op.
- Iets rechts van het midden boven in het nieuwe scherm wat u in beeld heeft gekregen staat de tekst “hardware”. Druk hier met uw linker muisknop op.
- U moet nu iets verder naar onder de tekst “apparaatbeheer” zien staan. Druk hier met uw linker muisknop op.
- In het volgende scherm ziet u boven in het scherm de tekst “beeld” staan. Druk hier met uw linker muisknop op.
- Er komt nu een menu naar onder gerold. Hier ziet u de tekst “verborgen apparaten weergeven staan”. Klik hier een maal op met uw linker muisknop.
- U ziet nu een hele lijst met allemaal apparaten in beeld staan. Voor elk apparaat staat een +.
Druk met uw linker muisknop op de + die voor de eerste regel staat.

- Er komt nu een lijst met allemaal tekens met erachter tekst te voorschijn. Sommige van deze logo’s zijn doorzichtig. We gaan nu elk doorzichtige logo verwijderen. Druk op de tekst achter een van deze doorzichtige logo’s met uw rechter muisknop. In het venster wat te voorschijn komt kunt u met uw linker muisknop drukken op “installatie ongedaan maken”. Druk daarna op “ok”.
- Herhaal deze laatste stap met elk onderdeel waar u in de lijst een + voor ziet staan.
- Als u al de doorzichtige logo’s heeft verwijderd kunt u de PC opnieuw opstarten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan