usb switch gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

mjarin

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Goedemiddag,

Ik heb een printer en een externe dvd/cd speler/brander met een usb aansluit stekker.
(als een usb stick). Deze wil ik delen met een andere computer.
Nu zoek ik een switch waar de printer en speler/brander aangesloten wordt met de usb stekker en vervolgens met usb stekkers (idem stekker als de ingang) kan verdelen naar de twee computers. (dus alles met usb stekkers als die platte usb sticks)

Mijn vraag, bestaat dit?

Alvast bedankt!

(ben een leek op dit gebied)

Laatst bewerkt:
Via netwerk regelen

Volgens mij wil dat niet. Windows wil de randapparatuur "zien". als jij gaat switchen gebeuren er volgens mij rare dingen als "nieuwe hardware gedetecteerd". De correcte manier is om een netwerk aan te leggen en de printer en harde schijf te delen.

Ben je in het bezit van een router?
Je kan om de printer te delen het beste een printserver kopen. In dit apparaatje moet je de usbstekker doen. Aan het apparaat zit ook een netwerkstekkertje die je in je router kan doen.
Vervolgens kan je de printserver instellen en de printer met het bijbehorende ipadres op je computer installeren. Werkt perfect. :thumb:

Een printserver werkt niet fatsoenlijk met een laptop. Dan moet je eerst de desktop aan zetten om te kunnen printen met een laptop toch?

Ik heb op internet gekeken en vond wel usb switches voor printers etc en dus voor meerdere computers. Alleen kan ik nergens zo'n ding vinden met alleen usb aansluitingen als een usb-stick.

Enig idee?

Wat mij betreft mag dit topic gesloten worden.

Komen geen reacties meer.

In ieder geval bedankt.

Nee, een printserver is een klein apparaatje wat er juist voor zorgt dat je je PC niet speciaal aan hoeft te zetten om iets uit te kunnen printen.
Het staat 24 uur per dag aan.
Je hebt dan je router, de printserver en de printer.
Router naar printserver via UTP, printserver naar printer via USB. Werkt als een trein! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan