Usb tijdens updaten van driver gestopt

Status
Niet open voor verdere reacties.

djordi1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
hallo iedereen,

als ik een externe hardeschijf inplug krijg ik de melding "dit apparaat kan sneller werken".

daarom bedacht ik mij, omdat ik dat nog nooit gedaan had de driver te installeren.
dus heb ik de usb2.0 driver proberen te installeren die op de cd die bij mijn computer zat stond.

tijdens dat de setup ging draaien stopten ineens de muis en toetsenbord ermee en bleef ook de computer hangen(nogal moeilijk om iets met je computer te doen als en muis en toetsenbord niet werken)

dus handmatig afgesloten en de nieuwste driver van internet gehaald maar tijdens de setup hetzelfde verhaal.

daarna heb ik het nog een keer geprobeerd via apparaatbeheer en met een driver die al in windows zelfs stond ook toen tijdens het installeren stopten de muis en toetsenbord ermee.

ik heb heem met alle 3 de installaties 3 kwartier laten staan maar ging dus niet verder

in apparaatbeheer is alles geinstaleerd.(dus ook de usb controllers)

iemand enig idee hoe ik toch de driver kan installeren en dus kan verhelpen dat mijn externe hardeschijf op usb1.1 draait?

in het verleden heeft het wel goed gewerkt dus ik weet zeker dat het uberhaupt usb2.0 alleen werkt het als usb1.1.

ik draai windows XP SP3
de usb controller is van VIA.
intel dual core 3.2 Ghz moederboard.
Nvidia Gforce 6200 512 MB agp
1gig werkgeheugen
2x creative audio kaart
1x aureal audio kaart
dvd brander
dvd speler
medion cardread
floppy drive

ik heb geen beschikking tot een ps2 muis en toetsenbord.

Alvast hardstikke bedankt

GR Djordi Uitewaal

Laatst bewerkt:
Hallo Djordi, wellicht dit.
Sommige computers hebben soms zowel 1.1 lage snelheid usb poorten als 2.0 hoge snelheid usb poorten op het moederbord staan. Kijk eens naar de achterkant van je systeemkast en probeer dat maar eens uit met die stick. Je ziet dan als het goed is twee aparte blokjes met usb poortjes, de meest rechtse usb poorten zijn dan usb 2.0.
Heb je die niet, dan kunt je of, de melding steeds maar weer wegklikken of een pci insteekkaartje kopen met daarop een aantal usb 2.0-poorten. Zo’n pci insteekkaartje is niet duur! Volgens mij een Sweex USB 2.0 insteekkaart…

dit heb ik al bekeken en het zijn 6 usb2.0 poorten op mn moederboard.
4 achter en 2 voor.

alle 6 deze poorten hebben als usb2.0 gewerkt.
ik heb een keer windows opnieuw geïnstalleerd en sindsdien geeft ie deze melding bij alle 6 de usb poorten.
daarom denk ik dus dat het de driver is alleen krijg ik die dus niet geïnstalleerd.

wel bedankt voor je snelle reactie.

Gr Djordi

jammer genoeg heb je het mis, ik heb SP3 gister al geinstaleerd(heb namelijk gister windows weer opnieuw geinstaleerd)

iemand nog enig idee waarom ik de setup niet kan laten draaien?
computer loopt vast zodra ik op volgende druk in de setup.
heb de laatst beschikbare driver gedownload van die VIA site.

Gr Djordi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan