usb toetsenbord werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomas lemmens

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2009
Berichten
36
beste

ik zit met het volgende probleem
onlangs heb ik win xp pro geinstaleerd. ik heb alle nodige software er opgezet alles werkte prima
maar vandaag ging ik deze pc op zijn plaats zetten en bleek dat het usb toetsenbord en muis niet werken. ik heb een ander usb toetsenbord geprobeer met het zelfde resultaat
een ps2 toetsenbord kan ik niet testen want ik heb zo'n geen aansluitingen

dus dacht ik ik ga in bios kijken, misschien staat er iets disable
maar wanneer ik F10 druk om bios setup te openen geeft hij wel de melding dat hij setup aan het openen is,
maar dan begint hij gewoon windows te booten

heeft iemand nog ideen? ik ben ten einde raad
 
De bios moet je openen met de knop delete of de F knoppen F1 of F2.
En dan tijdens het splashscreen van het moederbord.
Dan kom je pas in het bios.
 
dus dacht ik ik ga in bios kijken, misschien staat er iets disable
maar wanneer ik F10 druk om bios setup te openen geeft hij wel de melding dat hij setup aan het openen is,

Als jij de F10 toets kunt gebruiken werkt je toetsenbord wel. Ik heb eerder de indruk dat windows je USB toetsenbord en muis niet meer herkent.
Verwissel eens de muis en toetsenbord van USB poort.
 
Ten einde raad kan je hier nog niet zijn.
Controleer de staat van de batterij.
Bij het loshalen om te meten niet in de computer laten springen en de computer van de stoom hebben. Ze zijn 3 Volt. Een gewone batterijmeter zal helemaal uitslaan bij half vol. Na het uitnemen van de batterij zal de Bios gereset zijn, hierna moet je in de Bios of Setup eerst de standaard waarden selecteren. Het is niet te voorspellen wat een computer doet wanneer de batterij leeg is dus misschien is dat het.
Voor de werking van USB moeten meestal de moederbord (chipset) drivers geinstalleerd zijn en van Windows XP de servicepacks.
 
het staat toch zo aangegeven:
F10 voor setup
F12 om boot device te selecteren

ik heb ook al ander toesenborden geprobeert zowel draadloos als met draad

het raren is dat bij het instaleren alles wel werkte ik kon toen in bios om boot sequence aan te passen en ik heb in xp zelf aan het werken geweest om alle updates te instaleren inclusief sp3
ik heb dan afgesloten en de pc aan de kant gezet vandaag geef ik hem een plaats en het wil niet meer werken

ik zal eens proberen om bios te resetten en ik laat jullie iets weten

alvast bedankt voor de reacties
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan