USB upgrade naar 2.0 Beeld gaat op zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

mleenaers

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2006
Ik heb een usb card 2.0 van sitecom gekocht voor een upgrade naar USB 2.0 van mijn pc een PIII 500Mhz met windows Xp. Als ik de drivers instaleer en vervolgens de kaart in een leeg pci slot steek gaat mijn computer op zwart bij het opstarten. Weet iemand wat dit kan zijn? De kaart is gloednieuw. Ik heb ook nog een Bios update gedaan maar daar lag het schijnbaar niet aan. Als de kaart eruit wordt gehaald start de computer weer gewoon op.

Groet,
Martijn

Steek die kaart eens in een ander slot.
Het kan zijn dat je pc dit niet aankan: p3 is toch ligt ervoor.

Ander slot heb ik uiteraard geprobeerd. In vereiste staat dat er minimaal een PII 266Mhz voor nodig is.

Ander slot heb ik uiteraard geprobeerd. In vereiste staat dat er minimaal een PII 266Mhz voor nodig is.

Dat het beeld uitvalt wil toch zeggen dat de pc het niet goed aankan.
Verwissel eens van een pci slot met een andere apparaat waarvan je weet dat het wel werkt.

Terug naar de winkel gaan en de zaak daar uitleggen: de kaart kan stuk zijn of geen contact geven.
Het is moeilijk van hieruit nog meer info te geven of het prob optelossen.

succes

Jean,
Dank. Heb net nog maar eens de helpdesk gbeld van Sitecom en die adviseerde hetzelfde. Op naar Bcc danmaar.
Groet,
Martijn

Inmiddels een nieuwe kaart gekregen maar nog steeds een zwart scherm. Het ligt dus niet aan de kaart. Weet iemand nog een andere oplossing? :rolleyes:

Heb je in de winkel de situatie uitgelegd?

Ja maar de kennis van de BCC medewerker ging niet zo ver dat zij een andere oplossing hadden dan een nieuwe mee te geven.

Wat heb je allemaal van hardware in die pc zitten?
Doe anders eens alles los en steek alleen die kaart erin zodat we weten of die kaart een conflict geeft of samen met andere hardware.

Ik heb er bijna niets inzitten maar als ik als op de monitor na eruit haal en de USB er in stop gebeurt er weer niets. Ik heb ook al op Intel gekeken aan gezien er een intel chipset op zit maar daar is ook niets te vinden. Heel vreemd

Je pc kan dit vermoedelijk niet aan.
Heb je al een usb aansluiting op je pc buiten die pci usb? Zo ja, haal dan een HUB of een andere externe om daar op aan te sluiten.

Hoi Martijn,

Ik heb hetzelfde probleem als jou ook met een sitecom usb2.0 pci card. Graag wilde ik weten hoe jij het uiteindelijk opgelost hebt?!

Mvg Corina:confused:

Corina,
Ik heb helaas geen oplossing gevonden voor dit probleem....Inmiddels heb ik er een USB splitter tussen gestopt.

Groet,
Martijn

Fijn dat u nog gereageerd heeft. K ben inmiddels overgegaan op iets zwaardere computer en daarin draait tie als de beste..... :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan