USB via RDP

Status
Niet open voor verdere reacties.

CragonTheOne

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2010
hallo mensen,

ik zit hier met een probleem,
ik heb TipTel 115(een USB telefoon voor skype)
nu wil ik het dus voor elkaar krijgen dat ik een virtuele machine benader via een windows remote desktop protocol die USB poorten heeft ingestelt staan.
het progamma waar de virtuele PC op draait is VM ware.

nu is dus mijn vraag, is het mogelijk om die USB telefoon door te sturen van af de lokale PC naar de virtuele PC

alvast bedankt!!!

groetjes
Cragon The One

Nee, ik moet me sterk vergissen, maar vlgs. mij kan dat niet: Je kunt printers en schijfletters 'meenemen' in een RDP-sessie.
Is op zich ook niet vreemd: USB-verkeer gebruikt teveel bandbreedte om ook daar een constructie voor te bedenken om dat werkend te maken over een (Inter-)netverbinding.

Ik denk dat ik begrijp waar je misverstand vandaan komt: in VMWare (nieuwere versies van VMWare Workstation) kun je wél USB apparaten overdragen van de host naar de virtuele machines. Maar tussen de host en de virtuele machines wordt géén RDP verbinding gebruikt.

Tijs.

Tijs. Post staat dubbel. Zie mijn antwoord, maar er zijn oplossingen. Ook handig voor bijv. USB dongles.

Dat zou in principe moeten kunnen. Persoonlijk heb ik die opstelling niet getest, maar je geeft aan waarmee je wilt verbinden. Dus het aantal verbindingen zou er niet toe moeten doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan