USB voeding externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

rwkor45

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2002
Ik heb een externe HD aangeschaft met (120GB) met USB voeding. Nu zitten er 2 USB kabels bij. Volgens de handleiding 1 voor de data en 1 voor de voeding. Het blijkt echter dat ik ook goed kan werken met allen de data USB kabel, die dan dus ook voor de voeding wordt gebruikt. Mijn vraag is of dit verstandig is om slechts 1 kabel te gebruiken. Of wordt er nu een te grote aanslag gedaan op de USB poort. Ik maak gebruik van een laptop.
Alvast bedankt voor de reacties.
Met vriendelijke groet, Rob

De poorten zijn meestal per groepje van 2 gescheiden... elke groep heeft een bepaalde maximum power output... dat zou voor de spin-up [het opstarten van de schijf] aan de krappe kant kunnen zijn, vandaar twee kabels.... maar als je die toevallig aansluit op twee poorten die op dezelfde groep zitten, maken die twee kabels geen bal uit... [beetje rare optie dus... want geen hond weet hoe die poorten op het moederboard vastzitten, hoewel... twee boven elkaar zijn meestal doorverbonden... dus "verspring" één rijtje als je "safe" wilt zitten] Als je andere "grootverbruikers" zoals bijvoorbeeld een usb scanner o.i.d. aangesloten hebt, schakel die dan bij de spin-up even uit, dan blijft de boel heel.......

Meestal zit er bij een externe HD een 230V naar 5/12V adapter met stekkertje om de HD van stroom te voorzien. Lijkt me het beste om deze te gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan