USB voordat Windows....

Status
Niet open voor verdere reacties.

vgamer

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2005
Ik heb een klein vraagje over het gebruik van USB-apparaten. Is het mogelijk om USB-apparaten te gebruiken voordat je Windows hebt opgestart en zo ja, hoe? Is het ook mogelijk om een cd-rom driver via een usb-hardeschijf te installeren en daarna windows XP via die cd-rom driver te installeren. Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Alleen als je bios dat ondersteund.

Maar zoals jij dat wil doen gaat niet lukken,Helaas.

Dan zou je eens in je bios moeten kijken of je kunt opstarten van USB.
zo ja dat dan als eerste zetten.

vgamer zei:
Is het ook mogelijk om een cd-rom driver via een usb-hardeschijf te installeren en daarna windows XP via die cd-rom driver te installeren.
Voor de duidelijkheid: als je de Setup CD van Windows XP in je CD-Romdrive legt en je start je PC, wat gebeurt er dan?

Normaal hoor je na de BIOS POST meldingen (of een logo van de fabrikant) een zwart scherm te krijgen met bovenaan witte tekstregels,
dat je een willekeurige toets moet indrukken om van de CD-Rom op te starten.

Als je dat doet, begint daarna de setup van Windows XP.

Zo verloopt het bij jou niet?

Dat is bij mij nou het probleem, ik moet eerst de driver van de cd-rom speler installeren voordat ik hem kan gebruiken. Dat wilde ik doen met behulp van een usb-hardeschijf...

Maar kun je in je BIOS dan niet de boot-volgorde wijzigen?

Als het nu is: A-drive, HD, CD-Rom

veranderen in: CD-ROM, A-drive, HD?

??????Heb je een A drive,dan via Bootdisk met Cd rom ondersteuning opstarten,dan heb je wel de driver voor de Cdrom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan