USB voorkomt opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter ecd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ecd

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2001
Ik ben gisteren een paar uur bezig geweest met de pc van mijn moeder. Het probleem was dat de pc niet door de interne controle kwam. Nadat ik alle randapperatuur had verwijderd startte de pc normaal op en functioneerde. Daarna de randapperatuur een voor een weer aagesloten en iedere keer een herstart. Nu blijkt dat op het moment dat ik een usb apparaat aansluit de pc niet meer doorstart. Het maakt niet uit welk apparaat het is.
Op het moment dat op het scherm de melding komt windows wordt gestart kan ik alle USB apparaten aansluiten en werkt de pc inclusief alle randapparatuur als een zonnetje.
Besturings systeem was win98se inclusief alle updates maar heb ik gisteren gelijk maar vervangen door ME. bij alle twee de besturingssystemen deed het probleem zich voor.
Wie weet waar dit aan zou kunnen liggen?

Geplaatst door ecd
Besturings systeem was win98se inclusief alle updates maar heb ik gisteren gelijk maar vervangen door ME. bij alle twee de besturingssystemen deed het probleem zich voor.
Wie weet waar dit aan zou kunnen liggen?

Ik vermoed dat dit aan je PC ligt en niet OS-gebonden is. Heb je ME wel goed geüpdate?

In ieder geval; in heb ook zo'n soort iets meegemaakt. De USB vertraagde zeker 10 seconden.

Hoelang wacht je voor je besluit dat hij het niet doet?

Heeft het wel gewerkt? Probeer eens een Bios Update.

het systeem heeft jarenlang onder problemen gewerkt. De eerste keer dat er besloten werd dat hij het niet deed heeft de pc 15 uur aangestaan zonder door te starten.

Ik heb het nog even nagevraagd en het probleem is ontstaan nadat ze een scanner heeft aangesloten op de USB hub. De hub heeft een eigen stroomvoorziening dus de kans dat de voeding daardoor overbelast is geraakt lijkt klein.

heb je opstarten vanaf usb apparaat enabled staan misschien in je bios?? kijk eens of bij je bootdevices neit per ongeluk USB staat. anders eens een bios reset, kan nooit kwaad(batterijtje uithalen)

bios update zou ik tog maar pas doen als er egt geen andere oplossingen zijn:confused: het gevaar is groot om een kapot moederbord te hebben

Geplaatst door skelle
bios update zou ik tog maar pas doen als er egt geen andere oplossingen zijn:confused: het gevaar is groot om een kapot moederbord te hebben

Kwestie van juiste update uitzoeken en ervoor zorgen dat de stroom er niet af gaat :).

Maar probeer eerst Skelle zijn tips eens uit..

Geplaatst door XP_PC

Kwestie van juiste update uitzoeken en ervoor zorgen dat de stroom er niet af gaat :).

Maar probeer eerst Skelle zijn tips eens uit..

je weet nooit hoe onervaren de topicstarter is(niet persoonlijk bedoeld hoor;)) maar ik zou tog mijn oma neit een biosupdate laten uitvoeren op mijn computer(zelf al geef ik al het juiste materiaal aan haar)-->dit is bij wijze van spreken natuurlijk:)

niet echt opgelost maar wel voorbij

bedankt voor al jullie sugesties maar het probleem bleek niet niet alleen met de usb poort te maken te hebben maar er bleken nog veel meer problemen te zijn. Inmiddels heb ik de pc officieel voor overleden verklaard en gaan we shoppen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan