usb vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

davidoz2

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2003
goedemiddag,

ik ben niet heel erg goed bekend met het hele usb-principe. is het mogelijk, om meerdere apparaten te installeren die op USB werken, terwijl ik maar 1 usb poort heb?

dat ik ze niet tegelijk kan gebruiken snap ik :) maar de geinstalleerde software blijft staan, zodat elk apparaat herkend wordt?

Geplaatst door davidoz2
goedemiddag,

ik ben niet heel erg goed bekend met het hele usb-principe. is het mogelijk, om meerdere apparaten te installeren die op USB werken, terwijl ik maar 1 usb poort heb?

dat ik ze niet tegelijk kan gebruiken snap ik :) maar de geinstalleerde software blijft staan, zodat elk apparaat herkend wordt?
als je een hubje aansluit kan je meerdere usb-toestellen op 1 poort hangen, en tergelijkertijd gebruiken ...

Je kan ook gewoon steeds stekkertjes verwisselen als je dat wilt, je software blijft er gewoon opstaan en je apparaat wordt dan gewoon weer herkend..Maar een hub is makkelijker:D

aan wat voor kosten moet ik denken met een hub? en moet ik die dan ook weer apart installeren, of is dat hetzelfde principe als een stekkerdoor?

Koop wel een hub met externe voedings adapter. Deze zijn iets duurder, maar stabiel.

gekocht!

voor usb 2.0.

maar nu twijfel ik, welke usb ik eigenlijk heb. het moet draaien op een Dell Latitude c610, maar ik heb geen idee waar ik dat kan vinden?

hmm ja daar lijkt het wel op dan.

Dat maakt het onmogelijk om een 2.0 hub te gebruiken?

(Is het schadelijk om hem aan te sluiten?)

Nee hoor, de hub schakelt automatisch over van low naar high speed.
Dat is geen opstakel, je kunt'm zonder problemen gebruiken.

ok, ik ga het straks allemaal proberen.

bedankt voor de informatie!

heb ik usb 2.0

ik vond op het forum een scriptje waar je kunt testen of je computer usb 2.0 aan boord heeft, ik heb dat gedraaid en de uitkomst was:

this computer appears to be usb2 enabled

mijn engels is belabberd, maar heb ik het nou wel of niet.

vraag daarbij is: als ik een apparaat koop wat usb 2.0 nodig heeft en dat heb je niet draait dat apparaat dan ook niet of alleen minder snel?

th@nks

enabled is ingeschakeld
en ja, een usb 2 apparaat werkt op usb 1, maar idd trager.

je zegt enabled is ingeschakeld, maar zegt dat dat ik dan usb 2.0 heb of dat ik dat er op kan zetten?

normaal heb je usb 2, maar dat kan je controleren.

rechtsklik op deze computer
beheren
apparaatbeheer
en dan usb-controllers

zie bijlage

Bijlagen

• usb.jpg
    usb.jpg
    17,4 KB · Weergaven: 118
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug